Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje dálniční obchvat Loun na dálnici D7

23.09.2023 20:41 | Tisková zpráva

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo dálniční obchvat Loun na dálnici D7. V rámci stavby došlo ke zkapacitnění stávající dopravně a bezpečnostně již nevyhovující dvoupruhové silnice I/7 na dálnici D7.

Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje dálniční obchvat Loun na dálnici D7
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

„V České republice sice máme mnoho dálnic, velká část z nich ale stále není dokončena. Někde chybí jen pár kilometrů, jinde jsou to kilometrů desítky. Jsem rád, že díky vysokému investičnímu tempu posledních let se řada dálnic z plánované dálniční sítě významně přibližuje svému dokončení. Dálnice D7 je jednou z nich. Dostavbou této dálnice zlepšíme spojení na Německo, zajistíme lepší dopravní obslužnost průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a také strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z největších v České republice. V tomto směru je D7 ukázkou toho, jak výstavbou dopravní infrastruktury podpořit ekonomický růst,“ upozorňuje premiér Petr Fiala.

Nová dálnice významně zvýší bezpečnost a plynulost dopravy v místě, kde každý den projede téměř 13 tisíc vozidel a kde se stala řada dopravních nehod i s tragickými následky. Z hlediska zlepšení dostupnosti a zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy je však zásadní, aby byla dálnice D7 zprovozněna kompletně v celé své délce.

Obchvat Loun byl zprovozněn už v roce 1999 a už tehdy se počítalo s tím, že vytvoří polovinu dálnice, která bude dostavěna později. „Jsem rád, že se nám po dlouhých 24 letech průtahů a komplikací pomohlo dostavět a otevřít dálniční obchvat Loun, který pomůže nejenom místním, ale všem, kteří tu budou projíždět. Navazující úsek dálnice D7 u Chlumčan, který se začal stavět na začátku loňského roku, se nám ale povedlo výrazně urychlit. Z celé plánované D7 tak bude chybět posledních pět kilometrů u Postoloprt na Lounsku, které se budou stavět v letech 2026 až 2028. Dostavbou této dálnice zlepšíme spojení na Německo a zajistíme tak lepší dopravní obslužnost průmyslových zón. Doháníme tak další z dluhů a snažíme se dopravní infrastrukturu co nejrychleji dostavět. Kvalitní dopravní infrastruktura je jedním z pilířů strategických investic v rámci Restartu Česka“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Politické neziskovky

Jak se pozná politická neziskovka? Kdo by to měl určovat? Protože podle mě je politicky orientovaná většina neziskovek.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK ČR: Na ovce u Ústí nad Orlicí útočil pes, nikoli vlk

20:16 AOPK ČR: Na ovce u Ústí nad Orlicí útočil pes, nikoli vlk

Na konci minulého týdne obdržela Agentura ochrany přírody a krajiny ČR informaci o napadení ovcí vlk…