Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje dálniční obchvat Loun na dálnici D7

23.09.2023 20:41 | Tisková zpráva

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo dálniční obchvat Loun na dálnici D7. V rámci stavby došlo ke zkapacitnění stávající dopravně a bezpečnostně již nevyhovující dvoupruhové silnice I/7 na dálnici D7.

Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje dálniční obchvat Loun na dálnici D7
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

„V České republice sice máme mnoho dálnic, velká část z nich ale stále není dokončena. Někde chybí jen pár kilometrů, jinde jsou to kilometrů desítky. Jsem rád, že díky vysokému investičnímu tempu posledních let se řada dálnic z plánované dálniční sítě významně přibližuje svému dokončení. Dálnice D7 je jednou z nich. Dostavbou této dálnice zlepšíme spojení na Německo, zajistíme lepší dopravní obslužnost průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a také strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z největších v České republice. V tomto směru je D7 ukázkou toho, jak výstavbou dopravní infrastruktury podpořit ekonomický růst,“ upozorňuje premiér Petr Fiala.

Nová dálnice významně zvýší bezpečnost a plynulost dopravy v místě, kde každý den projede téměř 13 tisíc vozidel a kde se stala řada dopravních nehod i s tragickými následky. Z hlediska zlepšení dostupnosti a zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy je však zásadní, aby byla dálnice D7 zprovozněna kompletně v celé své délce.

Obchvat Loun byl zprovozněn už v roce 1999 a už tehdy se počítalo s tím, že vytvoří polovinu dálnice, která bude dostavěna později. „Jsem rád, že se nám po dlouhých 24 letech průtahů a komplikací pomohlo dostavět a otevřít dálniční obchvat Loun, který pomůže nejenom místním, ale všem, kteří tu budou projíždět. Navazující úsek dálnice D7 u Chlumčan, který se začal stavět na začátku loňského roku, se nám ale povedlo výrazně urychlit. Z celé plánované D7 tak bude chybět posledních pět kilometrů u Postoloprt na Lounsku, které se budou stavět v letech 2026 až 2028. Dostavbou této dálnice zlepšíme spojení na Německo a zajistíme tak lepší dopravní obslužnost průmyslových zón. Doháníme tak další z dluhů a snažíme se dopravní infrastrukturu co nejrychleji dostavět. Kvalitní dopravní infrastruktura je jedním z pilířů strategických investic v rámci Restartu Česka“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. et Ing. Miloš Nový byl položen dotaz

Zestátnění

Jestli vás chápu dobře, je podle vás zestátnění podniků cesta k jejich konci. Čím to podle vás je? A jestli stát nedokáže vést ku prospěchu nějaký podnik, jak pak chcete vést ku prospěchu celou zemi a nás občany?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Z Dukovan zmizel komín, který byl první dominantou elektrárny.

13:33 ČEZ: Z Dukovan zmizel komín, který byl první dominantou elektrárny.

Energetici ukončili bourání sto metrů vysokého komína Jaderné elektrárny Dukovany, který byl společn…