Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje zmodernizovanou silnici I/44 Červenohorské sedlo - jih

10.06.2017 13:45

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo v pátek 9. června stavbu I/44 Červenohorské sedlo - jih. Silnice je důležitou a nedílnou součástí komunikační sítě České republiky.

Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje zmodernizovanou silnici I/44 Červenohorské sedlo - jih
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Propojuje významné sídelní útvary Šumperska a Jesenicka v ose sever – jih a zároveň zajišťuje i nadregionální dopravní vazby, tedy napojení okresů Šumperk a Jeseník na vnitrozemí a Polsko.

Rekonstrukce spočívala v úpravě komunikace na kategorii S 9,5, v rozšíření silnice v točkách a také ve vybudování úseků pro možnost předjíždění v délce přibližně 1 000 metrů. Všechna tato opatření výrazně zvýšila bezpečnost silničního provozu na této důležité a velmi frekventované komunikaci. Modernizací nebezpečných míst bylo sníženo riziko vzniku dopravních nehod.

Silnice I/44 je z hlediska turistického ruchu jedinou přístupovou silnicí I. třídy k významnému horskému středisku Červenohorské sedlo. Tato skutečnost se nakonec ukázala jako rozhodující faktor při plánovaném postupu rekonstrukce silnice na obou stranách Červenohorského sedla, kdy bylo přijato rozhodnutí stavět postupně. Začít na severní straně a zachovat tak po celou dobu stavby vždy alespoň z jedné strany přístup k tomuto významnému horskému středisku.

„Při navrhování technického řešení a způsobu a rozsahu rekonstrukce byly samozřejmě brány v úvahu ekologické aspekty, protože komunikace je umístěna v centru CHKO Jeseníky. Dalším důležitým faktorem byla povinnost zajistit plné zprůjezdnění rekonstruovaného úseku silnice v zimním období, tj. od listopadu do března. To zásadně ovlivnilo technologii a návrh postupu výstavby a v neposlední řadě i celkovou finanční náročnost“, okomentoval dokončení stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Červenohorské sedlo leží v nadmořské výšce 1 013 m. Silnice je tak nejvýše položenou silnicí I. třídy v České republice. Silnice také překonává výškový rozdíl přes 400 metrů soustavou traverz vedených po úbočí Velkého Klínovce, vzájemně propojených točkami o malých poloměrech (pod 20 metrů).

Stavba byla zahájena v září 2014. Celková doba výstavby byla 17 měsíců. Do doby výstavby se nepočítá povinná technologická přestávka v zimním období, kdy trasa musela být uvedena do veřejného provozu.

Stavba je spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava 2014 - 2020 z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Data o stavbě

Hlavní trasa:
délka: 7914 m
kategorie: S 9,5/60
plocha vozovek: 82 701 m2
počet stavebních objektů: 29
Zhotovitel: Sdružení Metrostav a. s. a KARETA s. r. o.
Cena stavby dle smlouvy: : 249 mil. Kč (bez DPH)

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Muzeum v Lužné u Rakovníka zahajuje turistickou sezónu

7:23 České dráhy: Muzeum v Lužné u Rakovníka zahajuje turistickou sezónu

Poslední dubnový víkend se poprvé v letošním roce otevře ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka. Pro návštěvn…