Rozbil se vám kotel nebo pračka? Někteří dodavatelé energií vám opravu zaplatí

18.11.2014 9:20 | Zprávy

Telefonní linku, kde můžete nahlásit problém s dodávkou plynu či elektřiny, má dnes již každý dodavatel energií. Přibližně třetina z nich však v současné době nabízí svým zákazníkům také služby, které pomáhají řešit různé havarijní situace v domácnosti. Zákazníci díky tomu mohou ušetřit tisíce korun za výjezdy techniků nebo výměnu spotřebičů.

Rozbil se vám kotel nebo pračka? Někteří dodavatelé energií vám opravu zaplatí
Foto: E.ON
Popisek: E.ON

Rozdíly v cenách za elektřinu a plyn se mezi jednotlivými dodavateli v posledních letech spíše zmenšují. Roste nicméně rozdíl v nabídce bonusů a nadstandardních služeb, které jednotlivé firmy poskytují. Potvrzuje to i analytik nezávislých magazínů Cenyenergie.cz a KupníSíla.cz, Petr Woff: „Nehody pojišťuje nebo různé bonusy ve svých speciálních produktech nabízí asi třetina prodejců elektřiny a plynu. Široký záběr přitom mají především tradiční dodavatelé E.ON Energie, RWE Energie a ČEZ Prodej,“ vysvětluje. Jaké služby tyto firmy skutečně nabízejí? A mohou stejné výhody čerpat také zákazníci, kteří se v minulosti rozhodli pro přechod k některému z alternativních dodavatelů?

Porouchaná lednička po záruce? Žádný problém

Většina větších dodavatelů energií nabízí v rámci svých havarijních služeb opravy elektrických či plynových spotřebičů. Podmínky takové služby se samozřejmě různí, obvyklé však je, že opravovaný spotřebič nesmí být starší 10 let. Nejčastěji je možné uplatnit tyto opravy na televizi, ledničku, mrazničku, myčku nádobí, pračku či sušičku prádla. Dodavatel obvykle hradí výjezd technika, jeho služby na místě i drobný materiál použitý k opravě.

Příznivé podmínky v případě porouchaných spotřebičů nabízí svým zákazníkům například společnost E.ON. „V rámci služby E.ON Servis+ mají naši zákazníci zajištěnou opravu domácích spotřebičů do výše 2 000 Kč. Příjezd a odjezd specialisty je hrazen asistenční centrálou a počet zásahů není omezen,“ vysvětluje Kristýna Červenková, která zodpovídá za rozvoj služby E.ON Servis+. „Tímto servisem však nedoporučujeme řešit opravy zboží, které je stále v záruční lhůtě. Zákazník by se mohl vystavit riziku ztráty záruky na dané zboží, pokud oprava nebude provedena v autorizovaném servisu,“ dodává Červenková. Podobný typ služby jako E.ON nabízí také například ČEZ v rámci svého programu Asistent či společnost Bohemia Energy.

Slevy na nové spotřebiče

Vítanou službou v případě poruchy starých spotřebičů bývá i možnost využít slevy na pořízení nových. Společnost RWE v rámci svého zákaznického programu odměn nabízí slevu 3 400 Kč na závěsné plynové kotle značky Viessmann. E.ON Energie pro své zákazníky zajišťuje možnost koupě plynových kotlů Vaillant s 15% slevou i při nákupu na splátky. Na bojlery Dražice pak poskytuje slevu až 40 %.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Má Blažek pravdu?

On teď tvrdí, že dar byl jedinou cestou k zabavení výnosů. Vy s ním souhlasíte? Mě to už hlava nebere. Kdyby to byla pravda, tak k čemu máme třeba policii? A nebyla to ona, kdo kdysi Jiříkovskému bitcoiny zabavil, ale soud mu je pak vrátil, což teda podle mě byla chyba nebo nemyslíte? A zase, jestli...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

TA ČR podala oznámení na chemika Cihelníka už v roce 2014

16:14 TA ČR podala oznámení na chemika Cihelníka už v roce 2014

Technologická agentura ČR (TA ČR) dlouhodobě klade důraz na transparentní a zodpovědné nakládání s v…