V letech 2006-2015 zemřelo při nehodách, při kterých se řidič dostatečně nevěnoval řízení, celkem 890 osob – 11,2 procenta všech obětí dopravních nehod. V roce 2015to bylo ovšem 13,2 procenta, nejvíce za posledních deset let. Od ledna do říjnaletošního roku přišlo o život při těchto nehodách celkově 49 lidí, tedy 10,4 procentavšech usmrcených. Došlo sice ke snížení podílu, celosvětově se však odborníci shodují, že rozptýlenost nejen řidičů bude stále větším nebezpečím pro bezpečnost na silnicích.
Rozptýlené řízení není nepozorné řízení
Rozptýlené řízení není synonymem pro nepozorné řízení, jak se často nepřesně uvádí. „Zatímco nepozorní řidiči mají snížen práh pozornosti únavou, či požitím alkoholu, či drog, rozptýlení řidiči mají problém s tím, že pozornost věnují něčemu, co nesouvisí s bezpečným řízením vozidla. Pozornost věnují například displeji telefonu, či venkovní reklamě, rozhovoru se spolucestujícími, snaží se dosáhnout na nějaký předmět, či přemýšlejí o obsahu telefonického rozhovoru, případně se věnují dennímu snění,“vysvětluje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva