Dosavadní přístup státu k provozovatelům elektrických trakcí (tramvaje, trolejbusy, vlaky) byl v rozporu se závazkem České republiky na snižování emisí oxidu uhličitého. Spotřebitelé silové elektřiny byli zatíženi poplatkem z obnovitelných zdrojů. „Problém byl v tom, že do skupiny těchto spotřebitelů spadali i provozovatelé vozidel na elektřinu. Pro dopravní podniky to znamenalo, že provoz ekologicky čistých vozů byl de facto znevýhodňován oproti užívání autobusů se spalovacím motorem. Jestliže má stát na jedné straně zájem na snižování ekologické zátěže, v poslední době zejména produkce oxidu uhličitého, bylo finanční zatížení vozidel na elektřinu nelogické,“ řekl Tomáš Pelikán, předseda SDP ČR.
Pozměňovací návrh, který provozovatele vozidel na elektřinu od poplatku osvobodí, připravilo SDP ČR společně s železničními dopravci. Inspirací jim bylo například Německo. Předkladatelem návrhu byl místopředseda Hospodářského výboru Martin Kolovratník, který pro něj získal v tomto garančním výboru doporučující stanovisko pro závěrečné třetí čtení. Výše uvedená změna měla 100% podporu všech dopravních podniků v České republice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva