SEOLIGHT: SEO nebo PPC? Jaký je v tom rozdíl?

02.06.2021 12:26

Chcete pro vaše webové stránky to nejlepší a zajímají vás procesy jako SEO či PPC? Chcete se o nich dozvědět víc? Váš web potřebuje podporu.

SEOLIGHT: SEO nebo PPC? Jaký je v tom rozdíl?
Foto: SEOLIGHT
Popisek: SEOLIGHT logo

Výrazy, na které natrefíte v prostředí internetu, dávají občas zabrat a je dobré o nich vědět něco víc. A to hlavně v případě, když se jedná o vaše webové stránky, které chcete dostat do povědomí uživatelů. Setkali jste se s výrazy jako SEO nebo PPC a zajímá vás, co znamenají? Na to jsme se zeptali rovnou zkušeného SEO konzultanta.

Internetem kolují zkratky jako SEO a PPC? Jak přímo souvisí s webovými stránkami?

Ano, tyto zkratky velice úzce souvisí s webovými stránkami. V případě SEO jde o zkratku, která vznikla z anglického Search Engine Optimization tedy optimalizace webů pro vyhledávače. PPC je rovněž zkratka z anglického výrazu pay-per click a v doslovném překladu znamená platba za proklik. I když se na SEO a PPC dívá jako na konkurenční procesy, tak pravda je taková, že se vlastně vzájemně doplňují a v určitých případech je dobré dělat obojí najednou.

Takže jak funguje SEO a jak PPC?

Dá se říct, že nejsou www stránky jako stránky a zatím co pro jedny je účinnější SEO, tak pro jiné zase PPC. Ale pořád je vhodné dělat obojí. SEO je dlouhodobou záležitostí, takže výsledky nelze očekávat okamžitě. Vždy záleží, o jaký typ webu a jeho obsah se jedná a také, jak daleko je konkurence. V případě SEO se dodržují kroky jako seo analýza webu a jeho správné nastavení, analýza klíčových slov, linkbuilding, copywriting, pravidelné kontroly výsledků a doplňování. U PPC jde o reklamu nejčastěji v podobě krátkých inzerátů, bannerových reklam, kontextových reklam či remarketingu, linkbuildingu, sociálních sítí a podobně. Takže všechno se vším souvisí.

Můžete nám říct co je pro webové stránky účinnější? SEO nebo PPC?

Na to, jestli je lepší SEO nebo PPC není jednoznačná odpověď. Jak jsem již řekl, není web jako web a od toho se odvíjí i další práce s ním, takže zatím co pro jedny stránky je lepší SEO, tak pro jiné je účinnější PPC kampaň. A opět se budu opakovat, že se nic nezkazí, když se udělá obojí. Ale každý web by měl projít aspoň základy SEO. V každém případě preferuji individuální řešení, takže po konzultaci s klientem zvolíme pro něj nejvhodnější způsob či kombinaci.

Jaké cíle plní SEO a jaké PPC?

Cílem SEO je dostat na weby co nejvíce návštěvníků přicházejících z vyhledávačů. Takže získat pro webové stránky přední místo ve vyhledávačích, a to nejlépe na první stránce. PPC kampaně mají zase velice přesné cílení a rychlost a za reklamu platíte až ve chvíli, kdy vám přivede na stránky návštěvníka. Takže cílem PPC je rovněž přivedení návštěvníků na www stránky a e-shopy v kratším čase a pomocí různých PPC systémů, tedy z různých zdrojů.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Česká správa sociálního zabezpečení: Zpráva o činnosti za rok 2020

22:25 Česká správa sociálního zabezpečení: Zpráva o činnosti za rok 2020

Na webu ČSSZ byla zveřejněna Zpráva o činnosti České správy sociálního zabezpečení za rok 2020.