ŠKODA v roce 2012 pokračovala v růstovém kurzu

22.03.2013 12:41 | Zprávy

S celkem 939 200 prodanými vozy dosáhla automobilka ŠKODA AUTO v roce 2012 opět rekordního výsledku. Dodávky vzrostly o 6,8 procent a tržby o 1,7 procenta.

ŠKODA v roce 2012 pokračovala v růstovém kurzu
Foto: skoda-auto.cz
Popisek: Škoda - logo

Stabilně na vysoké úrovni je i provozní zisk ve výši 712 milionů Euro. Současně vzrostly také investice společnosti o zhruba 46 procent na 832 milionů Euro (2011: 568 mil. Euro). Rok 2013 je pro českou automobilku ve znamení modelové ofenzívy, s osmi novými nebo přepracovanými modely.

„V roce 2012 jsme důsledně pokračovali v Růstové strategii ŠKODA,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland při příležitosti výroční tiskové konference v Mladé Boleslavi. „Dosáhli jsme nových rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme naši modelovou paletu a dále posílili naši pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit. I v nepříznivém ekonomickém prostředí jsme náš provozní výsledek udrželi na prakticky stabilní vysoké úrovni. Celému týmu společnosti ŠKODA patří velký dík za další dobrý rok,“ dodává Vahland.

V roce 2013 bude ŠKODA ve své modelové ofenzívě pokračovat s nezměněnou intenzitou. Česká automobilka na trh letos uvede celkem osm nových nebo přepracovaných modelů. „Automobilový rok 2013 nebude jednoduchý. Naše aktuální modelová paleta a nové vozy, stejně jako naše přítomnost na mezinárodních trzích představují dobrou výchozí základnu k dalšímu posilování naší dobré pozice na celém světě,“ říká šéf společnosti ŠKODA.

Rok 2012: Osmý prodejní rekord za sebou – růst na mezinárodních trzích

ŠKODA v roce 2012 dosáhla osmého prodejního rekordu za sebou. Dodávky se zvýšily o 6,8 procent na 939.200 vozů (2011: 879.200). Celosvětový tržní podíl činil ke konci roku 1,4 procenta.

Podstatně lépe než celkový trh se vyvíjely prodeje značky ŠKODA v západní Evropě. Zákazníkům bylo dodáno více než 358.400 vozů (2011: 361.800). Podíl značky na západoevropském trhu vzrostl z 2,8 procent v roce 2011 na tři procenta.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jan Lipavský byl položen dotaz

Jak je možné, že někdo může zaútočit na infrastrukturu státu?

Jak to, že není lépe zabezpečena? Vy tvrdíte, že jste systém zdědil, ale to přeci není odpověď. Mohl jste ho změnit, posílit tak něco. A jak vůbec víte, že za útokem je Čína? A víte, čeho všeho se vlastně zmocnila? A ještě jedna věc, je pravda, že používáte Tik Tok, o kterém se ví, že je pod čínskou...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MPO: Další postup při zavádění AI Aktu

22:08 MPO: Další postup při zavádění AI Aktu

Česká delegace na jednání Rady pro telekomunikace v Lucemburku podpořila Doporučení Rady k plánu EU …