Konkurence, zejména v porovnání s nabídkou okolních států, je příliš velká a poskytovatelé služeb v cestovním ruchu nemohou úměrně zvyšovat ceny s nárůstem nákladů na energie, nájmy a DPH. Daň z přidané hodnoty má přitom v příštím roce opět stoupnout až na 15 %, což je o osm procentních bodů více než v sousedním Německu. Pro tuzemské provozovatele středisek to bude znamenat další reálné snížení zisků.
„Jak máme konkurovat nabídce služeb okolních zemí, když nám stát naprosto uměle a neuvěřitelně zvyšuje náklady? Obecně problém nejen námi poskytovaných služeb je ten, že zákazník měří její objem ve srovnání se zahraničím, nikoliv domácí nabídkou. A podpora cestovního ruchu a služeb v něm zahrnutých je v okolních zemích naprosto odlišná. Minimálně z pohledu DPH, které nás konkrétně nejvíce zatěžuje,“ upozorňuje Jakub Juračka, prezident Asociace lanové dopravy, který stojí v čele jediného subjektu, jenž více než 20 let hájí zájmy „lanovkářů“ v ČR.
Snížit náklady?
Zvyšování nákladů na energie, zaměstnanost, komplikace se sezónními zaměstnanci, pohonné hmoty, nájmy a mnohé další se nemůže odrazit v cenách jízdného, protože cena skipasů je jedním z mála nástrojů v konkurenčním boji českých středisek s alpskými zeměmi. Ty mají v budování turistického ruchu značný náskok a dokáží tak snadněji vyhovět poptávce a své služby navíc propojit ve vícero segmentech nabídky.
ALDR vadí především nerovné a tedy i neférové podmínky pro podnikání. V ostatních zemích Evropské unie je totiž provoz lanové dopravy zařazen do snížené sazby DPH, která je výrazně nižší než sazba česká. Například v Německu je to pouhých 7 procent.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva