SPVR: Napojení Hudečka na francouzskou JCDecaux prokázáno

07.10.2014 11:29 | Zprávy

Tomáš Hudeček úzce spolupracuje na předvolební kampani s Pavlem Slabým. Ředitelem společnosti JCDecaux, která od počátku října, po vstupu Pražských stavebních předpisů v platnost, získává v Praze monopol na velkoplošnou reklamu. Jejich spolupráce, o které se doposud jen spekulovalo, je nyní potvrzena zdrojem přímo z Hudečkova volebního štábu.

SPVR: Napojení Hudečka na francouzskou JCDecaux prokázáno
Foto: SPVR
Popisek: Svaz provozovatelů venkovní reklamy

Jak známo, Hudeček těsně před volbami prosadil proti vůli všech své nové Pražské stavební předpisy, které mimo jiné zakazují veškerou venkovní reklamu s výjimkou reklamy společnosti JCDecaux. Tím udělal z této firmy dominantního poskytovatele reklamy v Praze. Ředitel JCDecaux Pavel Slabý mu nyní začal tuto „vstřícnost“ splácet. Účastní se přímo volebních mítinků Hudečkova štábu, chová se k Hudečkovi velice familiárně a kromě zasvěcených mediálních rad mu především poskytuje spoustu reklamního prostoru zdarma. Tomáš Hudeček je tak nyní v centru Prahy doslova na každém rohu. 

A nejen na ulicích. Dceřiná firma JCDecaux Rencar provozuje výhradně reklamu v pražském metru. Díky Hudečkově vlivu si nyní tato firma zdarma na 5 let pronajala prostory v zrekonstruované stanici metra Národní třída. Sen každého podnikatele se stal skutečností. V době, kdy jsou ze zákona i z opatrnosti soutěženy podstatně menší zakázky, město daruje tak lukrativní prostory společnosti, se kterou má uzavřenou jinou, pro město zjevně nevýhodnou smlouvu na exkluzivní využití reklamy v centru. Zřejmě z vděčnosti pak tato společnost zahltila prostory metra Hudečkovými plakáty. Z tlampačů v metru dokonce zní k cestujícím Hudečkova předvolební propaganda. Slabý se zjevně snaží Hudečkovi pomoci, jak to jen jde. Ví, že jejich budoucnost je úzce spjatá. Spolupráce Tomáše Hudečka a Pavla Slabého je tak ukázkovým příkladem propojení byznysu s politikou.

Pro provozovatele venkovní reklamy, jehož podnikání je zcela závislé na dlouhodobé smlouvě s hlavním městem, by měla být samozřejmá neutrální a nezávislá podpora všech politických stran. Rozhodně není možné tolerovat zjevnou podporu momentálně vládnoucího primátora, jež se děje právě nyní. Tuto podporu ostatně JCDecaux vyjádřila svým postojem při jednání mezi zástupci provozovatelů venkovní reklamy a Institutem Plánování a Rozvoje (IPR) o budoucí koncepci venkovní reklamy v Praze dne 30.9.2014. Zástupci JCDecaux zde vystupovali jako jediní podporovatelé kontroverzních Pražských stavebních předpisů (PSP) v jejich stávajícím znění. Výhodnost tohoto znění pro JCDecaux je očividná.   

Na nevýhodnost smlouvy mezi hl. m. Prahou a francouzskou JCDecaux, která jí zajišťuje exkluzivitu na reklamu v centru na dlouhých 27 let, upozorňujeme dlouhodobě. Přestože magistrát má k dispozici právní posudek, který jasně potvrzuje možnost smlouvu vypovědět, stále se nic neděje. A současné dění nám částečně vysvětluje proč. Vztah Hudeček – Slabý je oboustranně výhodný a primátor nemá chuť se před volbami připravovat o možnost sebeprezentace. Doufejme, že po volbách se situace změní a nová smlouva vzešlá z řádného výběrového řízení bude pro Pražany podstatně výhodnější.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

billboardy , Hudeček , TOP 09 , Slabý , JCDecaux , SPVR

autor: Tisková zpráva

Ing. Jan Bartošek byl položen dotaz

jmenování premiéra

Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %

16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %

ČEZ letos zprovoznil už 74 nových stanic, v síti jich je momentálně celkem 916. Výstavbu táhnou ultr…