SŽDC: Modernizace trati Nymburk – Mladá Boleslav pomůže zejména nákladní dopravě

15.08.2018 20:30

Zvýšení provozní kapacity železniční infrastruktury mezi Nymburkem a Mladou Boleslaví zejména pro potřeby intenzivní nákladní dopravy je cílem druhé etapy projektu, který realizuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na uvedené jednokolejné trati.

SŽDC: Modernizace trati Nymburk – Mladá Boleslav pomůže zejména nákladní dopravě
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Stavební úpravy zahrnují prodloužení dopravních kolejí v železniční stanici Čachovice a zřízení nové výhybny Straky. Dodavatelem stavby je sdružení Nymburk – Mladá Boleslav, jehož členy jsou AŽD Praha, TSS GRADE a SILNICE GROUP. Investice za 335 milionů Kč skončí v prosinci příštího roku. Stavba je spolufinancována z programu OPD pro období 2014 až 2020.

Modernizace zmíněné trati v úseku z dnešní stanice Luštěnice-Újezd do Mladé Boleslavi hl. n. byla součástí první etapy projektu Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, jejíž realizace skončila v roce 2016. V rámci aktuálního projektu dojde například k sanaci železničního spodku a rekonstrukci železničního svršku a mostních objektů v nové výhybně Straky i ve stávající stanici Čachovice, kde se navíc prodlouží dopravní koleje pro vlaky dlouhé až 650 m. Vzniknou také nová nástupiště včetně bezbariérového přístupu. Dojde k úpravám či výměně zabezpečovacího, sdělovacího a silnoproudého zařízení za nové, které bude umístěno v nových technologických budovách. Traťová rychlost bude 100 km/h. V celém úseku se rovněž zlepší zabezpečení železničních přejezdů.

Těžiště významu trati Nymburk – Mladá Boleslav je v přepravě zboží. Hlavním přepravcem je ČD Cargo, dominuje tu nákladní doprava pro společnost ŠKODA AUTO, resp. hlavní závod firmy v Mladé Boleslavi. Trať napojuje průmyslové podniky v Mladé Boleslavi a okolí na seřaďovací nádraží v Nymburce, které leží na páteřní trati Kolín – Děčín. Objem přeprav nákladní dopravy dlouhodobě roste, a proto je třeba zvýšit provozní kapacitu. Po trati se přepravují jak suroviny (uhlí, ocelové svitky), tak hotové výrobky (automobily, případně jejich sestavené části). Kromě těchto přeprav slouží též dálkovým nákladním vlakům na Liberecko, Turnovsko, Českolipsko a do Polska.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…