SŽDC: Na trati Ústí nad Orlicí - Letohrad se bude cestovat pohodlněji

20.05.2016 8:06 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty zlepší parametry železniční tratě Ústí nad Orlicí – Lichkov v mezistaničním úseku z Ústí do Letohradu. Hlavním cílem projektu je jeho uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.

SŽDC: Na trati Ústí nad Orlicí - Letohrad se bude cestovat pohodlněji
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V rámci stavby se kromě železničního svršku a spodku obnoví také nástupiště na zastávkách Dolní Dobrouč, Hnátnice a Dolní Libchavy. Rozsáhlejších stavebních úprav se dočká železniční stanice Lanšperk, kde kromě oprav dvou nástupišť dojde rovněž ke snesení celé nevyužívané koleje u výpravní budovy. V takto vzniklém prostoru stavbaři vybudují nové vnější nástupiště a zajistí zjednodušení konfigurace kolejiště. Dojde zde také ke zřízení nového trolejového vedení a k výměně osvětlení. Obnovou projde i staniční zabezpečovací zařízení a místní kabelizace.

„Přínosem provedených úprav v traťovém úseku Ústí nad Orlicí – Letohrad bude především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Cestující potěší i zkrácení jízdních dob a možnost pohodlnějšího a bezpečnějšího pohybu na modernizovaných nástupištích,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 1 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské dopravní síti TEN-T, bude dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy. Dalším pozitivním dopadem projektu bude zvýšení bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 024 Ústí nad Orlicí – Lichkov, úsek Ústí nad Orlicí – Letohrad činí 507 676 565 Kč bez DPH. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 384 840 906 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby jsou společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a.s. a Porr a.s.


Název stavby

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Chápu vás dobře, že byste podruhé vstoupili do stejné řeky a šly do vlády s ODS?

Po tom všem, co o ní tvrdíte, že jsou to kmotři? A proč se vlastně po volbách vůbec nerespektuje vůle občanů, proč podle vás nemá šanci být premiér ten, kdo volby vyhraje? Babiše volit nebudu, ale přijde mi, že jsou stejně volby zbytečné, že si to vy politici pak stejně zařídíte po svém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČNB ponechává sazbu proticyklické kapitálové rezervy na 1,25 %

22:14 ČNB ponechává sazbu proticyklické kapitálové rezervy na 1,25 %

Bankovní rada na svém jednání o finanční stabilitě rozhodla ponechat sazbu proticyklické kapitálové …