SŽDC: Obyvatelé Dynína a Neplachova mají nástupiště blíž k obcím

29.06.2020 14:37

Na dalším úseku čtvrtého koridoru bude možné jezdit rychlostí 160 km/h. Jde o jeden z konkrétních přínosů dokončené modernizace dvoukolejné trati mezi Dynínem a Ševětínem. Díky přesunutí nástupišť v Dyníně a Neplachově také došlo ke zlepšení dostupnosti železnice pro obyvatele obou obcí. Modernizovaný úsek je nyní připraven na instalaci evropského zabezpečovače ETCS.

SŽDC: Obyvatelé Dynína a Neplachova mají nástupiště blíž k obcím
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

„Stavba probíhala od března 2018. Jejím účelem bylo primárně připravit podmínky pro nasazení evropského zabezpečovacího systému ETCS a dále uvést železniční trať i související stavby a zařízení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům. Díky modernizaci zabezpečovacího zařízení současně došlo ke zvýšení bezpečnosti,“ uvedl ředitel Stavební správy západ Správy železnic Petr Hofhanzl.

Obsahem modernizace dvoukolejného úseku o délce 4,3 km bylo zřízení nového železničního svršku s důrazem na zvýšení rychlosti, dále rekonstrukce železničního spodku a také mostů a propustků. V železniční stanici Dynín se zrušila stávající úrovňová nástupiště. Cestujícím slouží nová zastávka na jižním kolejovém rozvětvení stanice s přístupem z místní komunikace III/1555. V Neplachově pak došlo k přesunutí zastávky do nové polohy blíže obci. Přístup k nástupištím je zajištěn po nově vybudovaném podchodu. Obě zastávky jsou vybaveny nástupišti s bezbariérovým přístupem, přístřešky pro cestující, osvětlením a informačním a kamerovým systémem.

Modernizací prošlo i zabezpečovací zařízení, trakční vedení a další návazné stavební a technologické objekty. Mezi ně patří i železniční most přes komunikaci III/1555 v jižní části železniční stanice Dynín. Původní ocelová konstrukce s dřevěnými mostnicemi byla z důvodu nízké provozní rychlosti nahrazena konstrukcí s průběžným kolejovým ložem. Pro zvětšení volné výšky pod mostem a zároveň zachování sklonových poměrů železniční trati bylo navrženo řešení s ocelovým U-rámem se spodním plechem o tloušťce pouhých 100 mm při rozpětí mostu 12,6 m. Spodní plech nosné konstrukce z jediného kusu nebylo možné v podmínkách ČR zhotovit, jeho výroba byla proto zadána v Německu.

Celkové investiční náklady akce s názvem Modernizace trati Nemanice I – Ševětín, 1. stavba, úpravy pro ETCS, 2. část činí 756 284 394 Kč bez DPH. Projekt byl spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Maximální příspěvek EU dosáhl výše až 494 764 171 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Zhotovitelem stavby byla Společnost Nemanice – Ševětín - EŽ+AŽD+Subterra. Tu tvořily firmy Elektrizace železnic Praha (vedoucí účastník), AŽD Praha a Subterra.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…