SŽDC pokračuje ve vysokém tempu rekonstrukcí tratí

27.08.2019 11:34

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) letos vynaloží na modernizaci a zajištění provozuschopnosti železniční infrastruktury 43,7 miliardy korun. Půjde jak o investiční akce, tak o obnovu železničních tratí. SŽDC se stejně jako v loňském roce daří čerpat alokované finanční prostředky, a to evropské (OPD, CEF) i národní (SFDI). Aktuálně je vyčerpáno 47 procent.

SŽDC pokračuje ve vysokém tempu rekonstrukcí tratí
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

„Příprava a realizace investičních akcí je rovnoměrně rozfázovaná. V letošním roce jsme dokončili významné stavby v Plzni, Karlových Varech nebo Čelákovicích. Hotové jsou další revitalizace tratí, například Lovosice – Louny nebo Týniště nad Orlicí – Broumov. Zároveň SŽDC letos začala další klíčové stavby: elektrizaci tratí Uničov – Olomouc a Šakvice – Hustopeče u Brna, na čtvrtém koridoru modernizaci úseku Soběslav – Doubí u Tábora nebo čtyři stavby v Podkrušnohoří. V přípravě jsou další desítky investičních akcí,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Současně probíhají už zahájené stavby: modernizace úseků Sudoměřice – Votice a Beroun – Králův Dvůr, v hlavním městě pak Praha-Hostivař – Praha hl. n. a rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Na Moravě jsou v plném proudu práce mezi Hrušovany u Brna a Židlochovicemi i přímo na brněnském hlavním nádraží, kde se realizuje rozsáhlá rekonstrukce zabezpečovacího zařízení.

Letos dokončené významné investiční akce

Uzel Plzeň, 2. stavba - přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská
Celková přestavba stanice včetně dvou podchodů pod všemi nástupišti a dvou rekonstruovaných železniční mostů přes Mikulášskou ulici, celkové náklady 1,5 mld. Kč.

Modernizace stanice Karlovy Vary
Celková přestavba stanice, výstavba moderní výpravní budovy, bezbariérového přístupu na nástupiště a nového podchodu. Celkové náklady 693 mil. Kč.

Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem – Praha Vysočany, 2. stavba, žst. Čelákovice
Modernizace stanice s novými nástupišti a podchody. Celkové investiční náklady 851 mil. Kč.

Revitalizace Týniště n/O - Broumov
Kompletní modernizace zabezpečovacího zařízení, nový svršek, spodek a nástupiště v úseku Opočno v Orlických horách – Hronov. Celkové investiční náklady 1,3 mld. Kč.

Rekonstrukce mostu na trati Pňovany – Bezdružice
Výměna ocelové mostní konstrukce unikátním způsobem. Celkové náklady 121 mil. Kč.

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova
Komplexní rekonstrukce dvoukolejné železniční trati v úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova v délce 10,6 kilometru včetně stanice Řikonín a zastávky Níhov. Celkové náklady 1,5 mld. Kč.

Revitalizace trati Břeclav – Znojmo, 2. stavba
Rekonstrukce železničního svršku a spodku, mostů, celková obnova stanice Mikulov na Moravě a vybudování nové stanice Sedlec u Mikulova. Celkové náklady 1,1 mld. Kč.

Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení Praha Smíchov - Hostivice
Rekonstrukce stávajícího zabezpečovacího zařízení, obnova výhyben Praha-Žvahov, Praha-Jinonice a Praha-Stodůlky včetně výstavby nových nástupišť ve stanicích Praha-Jinonice a Praha-Zličín. Objízdná trasa při výstavbě trati Praha – Kladno. Celkové náklady 518 mil. Kč.

Revitalizace trati Louny - Lovosice
Rekonstrukce úseků trati včetně modernizace stanic a zastávek. Instalace moderního zabezpečovacího zařízení s dálkovým řízením z dispečerského pracoviště v Lovosicích. Celkové náklady 1,2 mld. Kč.

Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 2. stavba
Modernizace v úseku Veleliby (mimo) – Luštěnice (mimo), výstavba výhybny Straky a prodloužení dopravních kolejí ve stanici Čachovice. Celkové náklady 415 mil. Kč.

Letos zahájené významné investiční akce

Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) - Černošice (mimo)
Modernizace ve stávající stopě včetně mimoúrovňového křížení v Praze-Velké Chuchli. V rámci stavby bude kompletně zrekonstruována stanice Praha-Radotín. Celkové náklady 3,7 mld. Kč.

Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem (mimo) - Čelákovice (mimo)
Modernizace celého dvoukolejného úseku včetně klíčové opravy mostu přes Labe. Celkové náklady 1,8 mld. Kč.

Modernizace trati Veselí n.L. - Tábor - II.část, úsek Veselí n. L. - Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav – Doubí
Další stavba na IV. koridoru, součástí je nová dvoukolejná přeložka, Zvěrotický tunel a dvě estakády. Celkové náklady 4,9 mld. Kč.

Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc
Optimalizace a elektrizace celé trati z Olomouce až do Uničova (vč. stanic a zastávek) ve stejnosměrné trakční napájecí soustavě pro maximální traťovou rychlost převážně na stávajícím tělese dráhy až 160 km/h. Celkové náklady 4,8 mld. Kč.

Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba
Stavba v přerovském uzlu zahrnuje rekonstrukci výhybny Dluhonice a traťových úseků Přerov – Prosenice, Dluhonice – Prosenice a Přerov – Dluhonice. Celkové náklady 3,8 mld. Kč.

Změna trakční soustavy na AC 25 kV, 50 Hz v úseku Nedakonice – Říkovice
Změna trakčního napájení ze stejnosměrného na střídavé napětí v úseku dlouhém přibližně 43 kilometrů. Součástí projektu je i příprava elektrizace střídavou soustavou v úsecích Otrokovice – Zlín – Vizovice a Staré Město u Uherského Hradiště – Luhačovice/Veselí nad Moravou/Bylnice. Celkové náklady 2,4 mld. Kč.

Zvýšení tratové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí - Hustopeče nad Bečvou
Stavba umožní zrychlení vlaků ve směru ke státní hranici ČR/SR. Součástí stavby je zřízení bezbariérového přístupu k nástupištím a modernizace zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení. Celkové náklady 1,9 mld. Kč.

Modernizace a elektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna
Rekonstrukce a kompletní elektrizace regionální trati, která umožní přímé napojení na koridor a vlakové spojení do Brna bez přestupu. Celkové náklady 1,7 mld. Kč.

Rekonstrukce žst. Řetenice
Modernizací stanice a navazujících úseků směr Oldřichov u Duchcova a Lovosice. V Řetenicích nová nástupiště včetně výtahů. Celkové náklady 945 mil. Kč.

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Oldřichov u Duchcova – Bílina
Zvýšení kapacity trati, rekonstrukce železničního svršku a spodku a vybudování moderního zabezpečovacího zařízení. Celkové náklady 2,4 mld. Kč.

Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov
Úpravami projde přibližně 13,5 kilometru trati včetně vybudování trakčního vedení na dosud neelektrizovaném 1,5 kilometru dlouhém úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem. Celkové náklady 1,1 mld. Kč.

Elektrizace trati Kadaň-Prunéřov – Kadaň
Elektrizace pětikilometrového úseku souvisí s koncepcí přechodu na jednotnou (střídavou) napájecí soustavu. Ve stanici Kadaň zřízení bezbariérového přístupu a vybudování nové zastávky Kadaň-Bystřice. Celkové náklady 422 mil. Kč.

ETCS Přerov – Česká Třebová
Instalace moderního vlakového zabezpečovače na spojovacím rameni prvního a druhého koridoru z Přerova do České Třebové. Celkové náklady 396 mil. Kč.

ETCS Praha-Uhříněves – Votice
Zavedení jednotného evropského zabezpečovacího systému na části IV. koridoru. Celkové náklady 194 mil. Kč.

Rekonstrukce ŽST Mikulášovice dolní nádraží
Modernizace zabezpečovacího zařízení včetně úpravy kolejiště a nástupišť. Celkové náklady 138 mil. Kč.

Rekonstrukce žst. Letohrad
Modernizace stanice včetně podchodu a nástupišť a zabezpečovacího zařízení. Ve směru na Jablonné nad Orlicí se napojí na již zrealizovanou stavbu z roku 2009 do Lichkova a na státní hranici s Polskem. Celkové náklady 1 mld. Kč.

Peronizace v žst. Pačejov a zvýšení rychlosti
Kompletní přestavba stanice Pačejov s novými nástupišti, podchodem a bezbariérovým přístupem. Rekonstrukce navazujících úseků směr Horažďovice předměstí a Nepomuk. Celkové náklady 1,2 mld. Kč.

Vedle velkých investičních akcí zaměřených na modernizaci infrastruktury SŽDC realizuje a připravuje rekonstrukce a opravy výpravních budov. Jen za první polovinu roku se podařilo v rámci investičních a opravných prací vynaložit 568 mil. Kč. Toto číslo představuje 10 dokončených akcí, dalších 13 v realizaci.

Letos dokončené výpravní budovy:
Karlštejn
Nelahozeves
Hořovice
Uhlířské Janovice
Jistebník
Návsí
Český Krumlov
Kaplice
Starý Plzenec
Kralupy nad Vltavou

Právě rekonstruované výpravní budovy:
Fasáda Fantovy budovy (Praha hl. n.)
Kolín
Přerov
Semily
Šternberk
Havířov
Přibyslav
Nedvědice
Nový Bydžov
Moravské Bránice
Bludov
Břeclav 2. etapa
Ledečko

Zahájení do konce roku 2019:
Beroun
Frenštát pod Radhoštěm
Brantice
Hanušovice
Hrušovany nad Jevišovkou
Křižanov

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…