SŽDC pokračuje ve vysokém tempu rekonstrukcí tratí

27.08.2019 11:34 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) letos vynaloží na modernizaci a zajištění provozuschopnosti železniční infrastruktury 43,7 miliardy korun. Půjde jak o investiční akce, tak o obnovu železničních tratí. SŽDC se stejně jako v loňském roce daří čerpat alokované finanční prostředky, a to evropské (OPD, CEF) i národní (SFDI). Aktuálně je vyčerpáno 47 procent.

SŽDC pokračuje ve vysokém tempu rekonstrukcí tratí
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

„Příprava a realizace investičních akcí je rovnoměrně rozfázovaná. V letošním roce jsme dokončili významné stavby v Plzni, Karlových Varech nebo Čelákovicích. Hotové jsou další revitalizace tratí, například Lovosice – Louny nebo Týniště nad Orlicí – Broumov. Zároveň SŽDC letos začala další klíčové stavby: elektrizaci tratí Uničov – Olomouc a Šakvice – Hustopeče u Brna, na čtvrtém koridoru modernizaci úseku Soběslav – Doubí u Tábora nebo čtyři stavby v Podkrušnohoří. V přípravě jsou další desítky investičních akcí,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Současně probíhají už zahájené stavby: modernizace úseků Sudoměřice – Votice a Beroun – Králův Dvůr, v hlavním městě pak Praha-Hostivař – Praha hl. n. a rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Na Moravě jsou v plném proudu práce mezi Hrušovany u Brna a Židlochovicemi i přímo na brněnském hlavním nádraží, kde se realizuje rozsáhlá rekonstrukce zabezpečovacího zařízení.

Letos dokončené významné investiční akce

Uzel Plzeň, 2. stavba - přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská
Celková přestavba stanice včetně dvou podchodů pod všemi nástupišti a dvou rekonstruovaných železniční mostů přes Mikulášskou ulici, celkové náklady 1,5 mld. Kč.

Modernizace stanice Karlovy Vary
Celková přestavba stanice, výstavba moderní výpravní budovy, bezbariérového přístupu na nástupiště a nového podchodu. Celkové náklady 693 mil. Kč.

Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem – Praha Vysočany, 2. stavba, žst. Čelákovice
Modernizace stanice s novými nástupišti a podchody. Celkové investiční náklady 851 mil. Kč.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Jak je to doopravdy?

Dobrý den, znám vás jako ekonomku. Teď kandidujete na kandidátce SPD. Zajímá mě tak, zda souhlasíte s tím, co SPD tvrdí o Ukrajincích, že jako Češi chudneme na tom, že poskytujeme pomoc a azyl? Nebo kde je problém, proč je naše životní úroveň podprůměrná? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Provoz zdravotnických zařízení je zajištěn

7:23 České dráhy: Provoz zdravotnických zařízení je zajištěn

České dráhy uzavřely nový dodatek ke smlouvě se společností Dopravní zdravotnictví a.s.