Správce infrastruktury také symbolicky převezme ucelenou kompaktní diagnostickou jednotku pro defektoskopické měření vad kolejnic DJ NDT. Nedílnou součástí expozice je prezentace Hasičské záchranné služby SŽDC. Při příležitosti konání veletrhu se ráno slavnostně spustí výtahy na ostravském hlavním nádraží.
Speciální vozidlo pro kontrolu, údržbu a opravu trakčního vedení MTW 100.013/7
MTW 100.013/7 je nové vozidlo speciálně navržené pro údržbu trakčního vedení. V minulosti se vždy upravovaly konstrukce motorových vozů využívaných především pro osobní dopravu. Jedná se o čtyřnápravové vozidlo s hydrodynamickým přenosem výkonu, s motorem o výkonu 520 kW. Na vozidle je instalován nákladní jeřáb s možností připojení pracovního koše, dále zdvihací pracovní plošina, ramena pro manipulaci s trolejovým vodičem a nosným lanem, věží pro kalibraci výšky trolejového vodiče a měřicím sběračem. Vozidlo je specifické svojí délkou (21 400 mm), která je o 2 500 mm větší než standardně vyráběná vozidla řady MTW 100. Navíc má soubor kamer, které zprostředkovávají strojvedoucímu i osádce nejen dokonalý přehled o okolí vozidla, ale i dohled nad stavem a činností mechanizace i měřicího sběrače.
Výrobcem vozidla je společnost Plasser & Theurer. SŽDC podepsala kontrakt s rakouskou společností na dodávku celkem tří vozů v říjnu 2015. Další dva vozy dodají Rakušané na podzim letošního roku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva