Uniklých 10 000 zpráv obsahovalo informace o obchodovaných položkách, e-maily a jména klientů. Mezi poškozenými je například banka Goldman Sachs. List Financial Times, který na případ upozornil, našel data přes běžné Google vyhledávání. A zdroj úniku dat? Chyba zaměstnance. „Dnes už bývalý pracovník agentury Steve Raaen analyzoval hromadně zprávy klientů pro lepší pochopení prováděných obchodů. Zdrojové soubory ale pro snazší přenos vyvěsil na internet. Zřejmě doufal, že si jich nikdo nevšimne,“ popisuje Jakub Mahdal, ředitel společnosti Safetica Technologies specializující se na vnitřní firemní bezpečnost.
„Oba incidenty potvrzují to, co manažeři odpovědní za problematiku vědí, ale neradi o tom mluví: firmy si se zabezpečením dat hlavu nelámou. Můžete se klidně jako podnik chovat „standardně bezpečně“, stačí však jedno takové usnadnění si práce a reputace vaší společnosti je nenávratně pryč. O obchodních dopadech a škodách v řádech často desítek či stovek milionů ani nemluvě,“ říká Mahdal. Přitom se stále pohybujeme v rovině nechtěné náhody, bez zlého úmyslu kohokoliv ve firmě. Takto citlivá data se dají ale velice snadno zpeněžit, což se nezřídka děje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva