Společnost SAFINA, a.s., přední zpracovatel materiálů s obsahem drahých kovů ve střední a východní Evropě a největší prodejce investičních drahých kovů na českém trhu, představuje výsledky výzkumu veřejného mínění mezi českou byznys komunitou1, který byl proveden ve spolupráci s nezávislou agenturou IPSOS. Přes 80 % podnikatelů a manažerů v České republice považuje investici do drahých kovů za efektivní uložení peněz. Podnikatelé, zejména pak vlastníci větších firem o více zaměstnancích, do této komodity investují více a častěji než manažeři.
„Výzkum potvrdil, že fyzické zlato, které zahrnuje uzanční slitky, investiční mince, pamětní mince a medaile, v České republice vede poměrně výrazně nad zlatem papírovým, a to jak u podnikatelů, tak manažerů, s tím, že nejpevnější pozici mezi fyzickým zlatem mají tradiční uzanční slitky. Zlato se již dlouhodobě těší největší oblibě, ale investiční preference u ostatních kovů se mění. Zkušení investoři dbají na původ drahého kovu, čím vyšší částky investují, tím častěji si ověřují rafinérii a dobré jméno prodejce,“ vysvětluje Libor Křapka, manažer prodeje investičních drahých kovů SAFINA.
Nejsilněji je o investici do drahých kovů jako o efektivním uložení peněz přesvědčena věková skupina mezi 45-53 lety a podnikatelé a manažeři se středoškolským vzděláním. Zkušenost s investicí do drahých kovů má až 41 % české byznys komunity; čeští podnikatelé vedou před manažery o 6 %. Praha je nejsilnější investiční region, a to s 55 %. Z této skupiny již zkušených investorů v minulém roce do drahých kovů investovalo téměř 60 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva