Simulovaná srážka osobního auta s vlakem poukázala na zbytečný hazard a nepozornost řidičů

07.06.2018 13:58 | Zprávy

Na železničním přejezdu v Praze se střetl osobní automobil s vlakem, srážka si vyžádala jeden lidský život, dvě osoby byly zraněné. Příčinou nehody bylo nerespektování přejezdového zabezpečovacího zařízení řidičem.

Simulovaná srážka osobního auta s vlakem poukázala na zbytečný hazard a nepozornost řidičů
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Takové zprávy jsou bohužel v poslední době velmi časté, loni se podobných nehod stalo 160, za prvních pět měsíců letošního roku pak 57. Tato však byla naštěstí pouze simulovaná, Správa železniční dopravní cesty a České dráhy se touto formou připojily k Mezinárodnímu dni bezpečnosti na železničních přejezdech ILCAD 2018.

Letošním tématem ILCAD je nerespektování signalizace zabezpečovacího zařízení na železničních přejezdech řidiči silničních vozidel. I přes řadu preventivních akcí a apelů na řidiče, aby zbytečně neriskovali a věnovali se řádně řízení motorového vozidla nejen v blízkosti železničních přejezdů, jsou statistiky stále velmi hrozivé. V roce 2016 se na železničních přejezdech stalo 160 nehod, které zaplatilo 34 jejich účastníků životem, dalších 81 osob bylo zraněno. Letos došlo za pět měsíců k 57 nehodám na železničních přejezdech, 13 lidí srážku s vlakem nepřežilo, dalších 25 bylo zraněno.

Každý den přitom kamery umístěné na přejezdech zaznamenávají hazardní chování řidičů. Ani to nejdokonalejší zabezpečovací zařízení přejezdu nebude účinné, jestliže jej nebudou respektovat samotní řidiči. SŽDC investuje značné prostředky do zvýšení bezpečnosti na přejezdech, jen letos to bude více než 814 milionů korun do lepšího zabezpečení 82 úrovňových křížení. Vedle modernizací nejstarších typů zabezpečovacích zařízení doplní u dvacítky přejezdů závory, na další čtyři přejezdy nainstaluje výstražná světelná zařízení. Desítky dalších křížení projdou kompletní rekonstrukcí, která se zaměří také na povrch přejezdové konstrukce. Správce české železniční sítě se věnuje i testování nových technologií a zrychlení přípravy výstavby mimoúrovňových křížení.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: komerční tisková zpráva

Peníze z EU

Přečetl jsem si zde váš zajímavý komentář k čerpání peněz z EU a zeptám se trochu jinak, proč vůbec EU dává peníze za projekty, jako jsou třeba vámi zmiňované rozhledny nebo i třeba na cesty, co končí uprostřed pole? Přeci jen jde o peníze nás všech, neměla by být EU důslednější v tom, komu a na co ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Teplárny v Prunéřově a Tušimicích v provozu, další se začínají stavět

8:54 ČEZ: Teplárny v Prunéřově a Tušimicích v provozu, další se začínají stavět

ČEZ zachová v Ústeckém kraji centrální zásobování teplem i po konci uhlí.