Škoda Transportation: Poslední tramvaj předána do Prahy

04.02.2019 12:59

Plzeňská Škodovka dnes předala zástupcům Dopravního podniku hlavního města Prahy poslední 250 tramvaj ForCity Alfa. Došlo tím k zakončení jedné z největších zakázek Škody Transportation v historii.

Škoda Transportation: Poslední tramvaj předána do Prahy
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

„Je to již téměř deset let, co v Praze vyjela první červeno-stříbrná, nízkopodlažní tramvaj s nadčasovým designem ze Škodovky. Naše vozidla za tu dobu úspěšně završila více než padesát milionů ujetých kilometrů v provozu s cestujícími. Tramvaje z rodiny ForCity jsou kvalitní a je o ně zájem, o čemž svědčí loňské objednávky až 176 tramvají ForCity Smart pro Ostravu, Plzeň a především pro tři německá města Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation Petr Brzezina.

Tramvaj ForCity Alfa Praha je první sériově vyráběnou 100% nízkopodlažní tramvají s otočnými podvozky na světě a jako první má také unikátní pohon s bezpřevodovkovými motory s permanentními magnety pohánějícími všechna kola čtyř beznápravových podvozků. Umístění podvozků pod přechodovými měchy a pod konci vozidla umožňuje maximální variabilitu v uspořádání interiéru.

Při délce 31,4 m a šířce necelých 2,5 m pojme tato jednosměrná tříčlánková tramvaj o rozchodu 1 435 mm 180 cestujících (4 os/m2) – z toho 61 sedících. Šest širokých dvoukřídlých dveří umožňuje velmi rychlý výstup a nástup a spolu se schopností hladkého průjezdu oblouky tramvaj zkracuje jízdní doby a urychluje dopravu.

„První tramvaj byla Dopravnímu podniku předána 28.1.2011. Jubilejní stá byla předána v roce 2014 a dvoustá v novém designu v roce 2017,“ doplňuje manažer projektu ze Škody Transportation Radek Elhota. V roce 2015 došlo ke změnám designu, interiéru a několika technickým inovacím, které zvýšily pohodlí při cestování. Škodovka od té doby dodala 125 těchto inovovaných vozidel mimo jiné s klimatizací a Wi-Fi. Nový design je zřetelný zejména na čele vozidel, kde byla výrazně upravena barevnost, například střední díl čela vozu a rám čelního okna jsou nově žlutooranžové.

Škoda Transportation
Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má několik dceřiných společností v České republice například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech v České republice zaměstnává více než pět tisíc lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun.

Skupina PPF
Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Skupina PPF investuje do řady odvětví od bankovnictví a finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, pojišťovnictví, nemovitosti až po zemědělství. PPF působí v Evropě, Rusku, Asii a Severní Americe. Skupina spravuje aktiva ve výši téměř 38 miliard eur (k 30. 6. 2018).

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ERÚ: Jak se počítají ceny dodavatelů poslední instance

17:45 ERÚ: Jak se počítají ceny dodavatelů poslední instance

Dodavatelé poslední instance (DPI) se při stanovení ceny musejí řídit pevnými pravidly. Cena DPI je …