Škoda Transportation: Škoda Electric dodává trolejbusy do Bulharska

11.09.2018 16:22

Do bulharského města Pleven zamířily v minulých dnech první z celkem čtrnácti nových trolejbusů, na jejichž výrobě se významně podílí plzeňská Škoda Electric. Poslední z flotily nízkopodlažních vozidel se v Plevenu objevily na přelomu srpna a září. Vozy mají zajímavou výbavu.

Škoda Transportation: Škoda Electric dodává trolejbusy do Bulharska
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

„Díky tomu, že trolejbusy disponují trakčními bateriemi, budou moci jezdit i v místech, kde není trolejové vedení,“ připomíná flexibilitu vozů obchodní ředitel Škody Electric Petr Kasenčák. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku.

Škoda Electric je v Bulharsku dlouhodobě úspěšná. „V ulicích bulharského města Pleven jezdí už od roku 2014 čtyřicet nových trolejbusů vyrobených plzeňskou společností. Dalších šedesát vozů z této zakázky jezdí vedle Plevenu také v Burgasu, Varně a Stare Zagoře. Tato vozidla nabízejí zvýšení komfort pro cestující, výkonnou klimatizaci a moderní audiovizuální systém,“ uvádí Petr Kasenčák.

Plzeňská Škodovka dodala rovněž do bulharského hlavního města Sofie v posledních letech padesát nízkopodlažních kloubových vozidel typu Škoda 27 Tr za 700 milionů korun. Od roku 2010 zde navíc slouží ke spokojenosti dopravce i cestujících třicet dalších trolejbusů typu 26 Tr. Celkem je v Bulharsku více než 500 trolejbusů ze Škodovky. Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14 tisíc trolejbusů. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů nabízí Škoda Electric několik typů nových bateriových elektrobusů. „Díky tomu, že trolejbusy disponují trakčními bateriemi, budou moci jezdit i v místech, kde není trolejové vedení,“ připomíná flexibilitu vozů obchodní ředitel Škody Electric Petr Kasenčák. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku.

Škoda Electric je v Bulharsku dlouhodobě úspěšná. „V ulicích bulharského města Pleven jezdí už od roku 2014 čtyřicet nových trolejbusů vyrobených plzeňskou společností. Dalších šedesát vozů z této zakázky jezdí vedle Plevenu také v Burgasu, Varně a Stare Zagoře. Tato vozidla nabízejí zvýšení komfort pro cestující, výkonnou klimatizaci a moderní audiovizuální systém,“ uvádí Petr Kasenčák. Plzeňská Škodovka dodala rovněž do bulharského hlavního města Sofie v posledních letech padesát nízkopodlažních kloubových vozidel typu Škoda 27 Tr za 700 milionů korun. Od roku 2010 zde navíc slouží ke spokojenosti dopravce i cestujících třicet dalších trolejbusů typu 26 Tr. Celkem je v Bulharsku více než 500 trolejbusů ze Škodovky.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14 tisíc trolejbusů. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů nabízí Škoda Electric několik typů nových bateriových elektrobusů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Výroční zpráva už pouze online, symbolem té letošní je píšťalka

16:08 České dráhy: Výroční zpráva už pouze online, symbolem té letošní je píšťalka

Výroční zpráva Skupiny ČD v tištěné podobě je od letošního roku minulostí. České dráhy zveřejňují ho…