Škodovácký areál prochází velkou modernizací a otevírá se světu

01.12.2013 13:25

Škodovácký areál v Plzni prochází od roku 2004 velkou revitalizací s cílem oživit tradiční průmyslové území města.

Škodovácký areál prochází velkou modernizací a otevírá se světu
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

Mezi poslední změny patří rozsáhlá modernizace zkušební trati pro nová vozidla a přestavba V. brány, která souvisí s otevřením nového 3D planetária Techmania science center. Proměnu v moderní tovární komplex dokazuje rovněž výstavba největší dopravní základny ve střední Evropě – plzeňského Depa, které nabídne špičkový kompletní servis vozidel městské hromadné dopravy.

„V minulých letech postavila Škoda Transportation tři nové výrobní haly, jednu administrativní budovu a došlo k otevření první části science centra Techmania. Letos se otevřelo nové 3D planetárium a příští rok bude celý projekt populárně vzdělávacího centra dokončen. V souvislosti s tím byla přestavěna a posunuta V. brána, tak aby umožnil volný vstup k Techmanii z města,“ říká Josef Bernard generální ředitel společnosti Škoda Transportation.

Modernizací prošla také zkušební trať, kterou ve svém plzeňském areálu využívá Škoda Transportation. Díky tomu je možné do budoucna navýšit počet testovacích jízd, které ověřují například funkčnost a další parametry vozidel. To při široké výrobní náplni Škodovky výrazně usnadní proces testování a ověřování vozidel během jejich výroby. U zkušební trati vzniklo například zázemí pro měření hlučnosti vozidel, krytý přístřešek pro usnadnění přístupu k zařízením na střechách vozidel a stanoviště vodní clony, kde teď mohou zkušební technici a další odborníci simulovat náročné klimatické podmínky a testovat odolnost vozidel. Obnovená trať nabízí k testování tři rozchody – v plzeňském areálu tak bude možné bez problémů testovat i vozidla určená pro různé typy tratí využívaných ve světě.

Součástí revitalizace škodováckého areálu je i nový Odstavný a opravárenský závod PMDP o rozloze zhruba 11,6 ha. Jedná se například o haly pro provádění servisních úkonů na vozidlech, strojní myčky, lakovna a dva odstavné prostory - zastřešený odstav pro parkování trolejbusů a venkovní odstav pro parkování autobusů. „Nové depo mělo původně začít sloužit až v roce 2015, ale celý proces se podařilo urychlit. V současnosti předpokládáme přemístění autobusů a trolejbusů z vozovny Cukrovarská do 1. září 2014. Výhledově umožní kapacita depa umístit až 175 vozidel autobusů a 136 vozidel trolejbusů,“ dodává generální ředitel Škody City Service Marek Herbst.

Část areálu slouží v současné době i studentům - Západočeská univerzita už několik let využívá budovu někdejšího ředitelství Škody v Tylově ulici pro potřeby Fakulty zdravotnických studií či Fakulty ekonomické.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Skupina České dráhy loni hospodařila s rekordním ziskem téměř čtyři miliardy

11:27 Skupina České dráhy loni hospodařila s rekordním ziskem téměř čtyři miliardy

Konsolidovaný hospodářský výsledek Skupiny ČD před zdaněním dle Mezinárodních standardů účetního výk…