S každým studentem totiž přichází na školu i finance od státu. Jen v žebříčku oborů na pracovním trhu je právě obor informačních technologií podle dostupných údajů na druhém místě s 9,3 procenty volných míst.
S každým studentem totiž přichází na školu i finance od státu. Jen v žebříčku oborů na pracovním trhu je právě obor informačních technologií podle dostupných údajů na druhém místě s 9,3 procenty volných míst. Přitom kvalita výuky odborných předmětů mnohdy založená i na vybavení školy jsou někde na velmi nízké úrovni. Ukazuje se to na propastných rozdílech v kvalitě IT oborů, míní zástupci Střední soukromé školy výpočetní techniky v Praze, která se úzce specializuje na tento segment.
„Jen v letošním roce jsme zaznamenali několik studentů, kteří na naši školu přestoupili s tím, že je výuka oboru IT na předcházející škole, byť měli slušný prospěch, neuspokojovala. Mnohdy totiž pod dojmem frustrace ztratili i motivaci. V rámci odborné výuky totiž absolvovali např. dílny, učili se svářet nebo nemohli při výuce využívat software a to proto, že konfigurace počítače toto prostě neumožňovala. Dokážu si představit, že by naše škola učila ještě jiný obor, který s IT příliš nesouvisí. Ale již si nedokážu představit, že bychom výuku dokázali udržet na slušné úrovni. Z tohoto důvodu jsme školou, která je zaměřena pouze na obor informační technologie. Platí staré známé přísloví: „Když dva dělají totéž, není to totéž“,“ říká ze zkušenosti Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky na pražském Proseku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva