Skupina ČEZ pomáhá postiženým povodněmi. Přispěl každý desátý pracovník

02.07.2013 15:33 | Zprávy

Letošní rozsáhlé povodně za sebou zanechaly nebývalou spoušť. Zasáhly desetitisíce lidí, mezi nimi též řadu zákazníků Skupiny ČEZ. Stejně jako v minulosti při povodních či jiných přírodních katastrofách se Skupina ČEZ rozhodla k okamžité pomoci. Kromě energií až na tři měsíce zdarma pomáhá i vlastní sbírkou mezi zaměstnanci, spoluprací s humanitárními organizacemi či nasazením zaměstnanců - dobrovolníků tam, kde řádila povodeň. Díky těmto aktivitám se už vybralo více než 1,3 milionu korun a podařilo se napravit škody v řadě míst.

Skupina ČEZ pomáhá postiženým povodněmi. Přispěl každý desátý pracovník
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Situace po letošních povodních vyžadovala rychlou akci. Jakmile se ukázalo, že následky povodní jsou opravdu ničivé, zorganizovala Skupina ČEZ mezi svými zaměstnanci „povodňovou“ finanční sbírku, kterou následně Nadace ČEZ jednou znásobí. Sbírka trvá do konce července letošního roku, přičemž se zatím podařilo shromáždit přes 1 300 000 Kč od 1 183 pracovníků (téměř 10 procent všech zaměstnanců). Tyto peníze budou ve spolupráci s humanitární organizací ADRA následně po pečlivé analýze věnovány na přímou pomoc občanům v nejvíce postižených oblastech. Zároveň na povodňové konto organizace Člověk v tísni věnuje Skupina ČEZ 350 000 korun.

Protože pomoc má mnoho podob, nejen tu finanční, zapojilo se do prací na odstraňování škod způsobených povodněmi i 83 firemních dobrovolníků ze všech koutů republiky. Skupina ČEZ zorganizovala tyto mimořádné dobrovolnické dny pod patronátem pověřených povodňových koordinátorů. Ti doporučili místa a instituce, kde byla podle nich pomoc nejvíce potřeba. V uplynulých 14 dnech dobrovolníci pomáhali v povodněmi zasažených obcích kolem Terezína, v obcích Křešice, Lounky a Hořín a v domově pro seniory ve Velkém Březně. Manuální ale i odbornou pomoc potřebovala také ústecká nezisková organizace Fokus Labe, která pečuje o lidi s duševním onemocněním. „Naši dobrovolníci monitorovali potřeby zaplavených okamžitě po opadnutí vody, rozváželi humanitární pomoc nebo vyklízeli a čistili zatopené objekty. Už jejich upřímný zájem ale znamenal pro mnohé občany zasažené povodní velkou podporu,“ uvedla Simona Kaňoková, specialistka CSR společnosti ČEZ, a. s.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČEZ

Selhala podle vás justice?

A pokud ano, myslíte, že to bylo úmyslně a jestli ano, budete se tím vy nebo někdo zbývat, asi už rozsudek zvrátit nelze, ale minimálně neměl by za to někdo nést odpovědnost? Nebo podle vás soud selhal z neúmyslně, protože třeba bitcoinům málokdo rozumí, byť teď u soudů bych očekával, že se třeba po...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: