Za meziročním zlepšením je zejména růst tržeb v obou hlavních segmentech a kurzové zisky v osobní dopravě díky sílící koruně. Silná česká měna pak přispěla také ke snížení čistého dluhu Skupiny ČD o tři miliardy korun na 27,2 miliardy korun.
„Loni jsme se soustředili na pokračování stabilizace skupiny České dráhy v zájmu akcionářů, věřitelů a zaměstnanců. Veškeré rozhodování managementu bylo v souladu s cílem obhájit mezinárodní rating od agentury Moody‘s v investičním pásmu. V osobní dopravě byl tématem růst konkurence, postupné otevíráni trhu v dálkové dopravě a redefinice obchodního modelu regionální dopravy v krajích po roce 2019 spojená s liberalizací trhu osobní dopravy. Nákladní doprava se zacílila na stabilizaci přepravních výkonů a rozvoj obchodních aktivit v okolních zemích. Zároveň jsme pokračovali v rozvoji lidských zdrojů. Kvalitní a spolehliví zaměstnanci jsou tím nejcennějším, co firma má. Personální politika se proto dál zaměřovala na udržení stávajících a nábor nových pracovníků. A to zejména v odborných technických profesích,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek a dodává: „Dobrá kondice společnosti nám umožnila se více zaměřit na opravy a údržbu železničních vozidel za účelem zvýšení kvality cestování v osobní dopravě a zajištění přepravní kapacity nákladní dopravy. V důsledku kolektivní smlouvy a udržení sociálního smíru rostly i osobní náklady. Růst tržeb však dokázal tyto vyšší výdaje pokrýt. Celkově se tržby Skupiny ČD z hlavní činnosti podnikání přiblížily 34 miliardám korun.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva