Soutěž o titul Film Friendly 2015 zná vítěze – nejvstřícnější k filmařům byli v Karlovarském kraji

25.04.2016 18:06

Titul Film Friendly určený regionálním subjektům, které jsou nejvstřícnější k filmařům a zároveň filmovou produkci využívají pro marketing destinace, putuje za rok 2015 do Karlovarského kraje.

Soutěž o titul Film Friendly 2015 zná vítěze – nejvstřícnější k filmařům byli v Karlovarském kraji
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Tamější filmová kancelář vznikla v roce 2013 v rámci oddělení cestovního ruchu na krajském úřadě. Filmařům poskytuje asistenci při natáčení v regionu a zároveň využívá filmy a televizní projekty v oblasti marketingu kraje jako turistické destinace. Vyhlášení a předání ocenění Film Friendly 2015 proběhlo v rámci závěrečného slavnostního večera 29. ročníku festivalu Finále Plzeň.

Výroční ocenění Film Friendly je od roku 2014 společnou iniciativou Asociace producentů v audiovizi, filmové kanceláře Czech Film Commission a agentury CzechTourism. Porota složená ze zástupců všech tří organizací hodnotila přihlášené subjekty ve dvou rovinách: spolupráce s filmaři před i během natáčení a následné využití filmů natočených v regionu ve svých marketingových aktivitách.

Cenu za filmovou kancelář Karlovarského kraje převzal hejtman Martin Havel: „Toto ocenění je pro nás motivací k ještě aktivnějšímu přístupu v oblasti spolupráce s filmaři a producenty. Chceme filmovou kancelář ukotvit ve struktuře právě vznikající Destinační agentury Karlovarského kraje a věnovat jí dostatečný prostor. Chápeme přínosy filmové produkce a budeme se proto i nadále snažit intenzivně využívat všechny dostupné prostředky pro součinnost s filmaři a představit veškeré atributy, které z Karlovarského kraje dělají dokonalou filmovou destinaci.“

Filmová kancelář Karlovarského kraje má za sebou úspěšnou spolupráci s řadou dokumentaristických a filmových štábů nejen z ČR, ale také například z Ruska, Skandinávie a Asie. Kancelář umí filmařům doporučit vhodné lokace, zprostředkovat a předjednat potřebné kontakty od místních úřadů, policie, hasičů až třeba po Agenturu ochrany přírody a krajiny. Pro marketing destinace pak v minulém roce využívala například film Schmitke, který se na Krušnohorsku odehrává a natáčel se tam, a v loňském byl distribuován v kinech a uváděn na řadě festivalů.

V druhé polovině roku 2015 asistovala kancelář při několikaměsíčním natáčení seriálu České televize. „Po téměř roční spolupráci s filmovou kanceláří Karlovarského kraje, která předčila všechna naše očekávání, se natáčení seriálu RAPL blíží ke konci. Zásluhy filmové kanceláře na projektu jsou obrovské a mnohonásobně převyšují roli asistence. Seriál RAPL by bez Vás nebyl, v každém dílu je Vaše stopa. Děkujeme!“ uvádí na adresu nositele titulu Film Friendly 2015 kreativní producent České televize Josef Viewegh.

Z přihlášených subjektů zaujalo organizátory soutěže vedle vítězného Karlovarského kraje také město Liberec či Filmová kancelář Jeseníky, která ocenění Film Friendly získala v loňském roce. Liberci, jmenovitě Pavlíně Kuchtové, udělila porota zvláštní uznání za efektivitu a rychlost, se kterou v rámci magistrátu vybudovala funkční kontaktní místo pro filmaře. „Liberecká filmová kancelář začala pod městem fungovat až v létě 2015, ale stihla se zapojit do natáčení hned několika velkých projektů, mimo jiné čínského seriálu Last Visa nebo pilotního dílu pro seriál Spark americké stanice ABC. Lokační manažeři si vstřícnost a spolupráci v Liberci nemohou vynachválit“, říká Nela Cajthamlová za Czech Film Commission.

„Také vítěz minulého ročníku byl i v roce 2015 v komunikaci s filmaři velmi aktivní. Filmové kanceláři Jeseníky v čele s Lenkou Dusovou se navíc podařilo iniciovat grant pro audiovizuální produkci na úrovni Olomouckého kraje“, hodnotí pozitivně výkon dalšího z finalistů soutěže ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

„Jsme rádi, že kreativita a proaktivita regionů směrem k tuzemským i zahraničním filmařům stoupá. Diváci u nás i v zahraničí si jejich děl všímají a role filmové tvorby v destinačním marketingu se tak stává skutečně nezastupitelnou,“ dodává Palatková.

Ředitelka Asociace producentů v audiovizi Kateřina Weissová doplňuje: „Vedení stále více měst a regionů, historických památek a dalších zajímavých objektů si v poslední době uvědomuje potenciál využití spolupráce s filmaři. Zvyšuje se nabídka regionálních filmových grantů pro filmaře, vznikají speciální webové stránky či aplikace pro filmové fanoušky. Zvažujeme proto, že v příštím roce soutěž rozšíříme i o další kategorie.“

Cílem soutěže je rozšířit povědomí o přínosech audiovizuální produkce a povzbudit regiony v aktivnějším přístupu k filmovým produkcím a v jejich následném využití pro marketing své destinace.

Více informací o soutěži naleznete na: www.filmfriendly.cz

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Tourfilm se mění – CzechTourism podpoří snímky soutěžní sekce TourRegionFilm

14:47 Tourfilm se mění – CzechTourism podpoří snímky soutěžní sekce TourRegionFilm

Nejstarší mezinárodní festival filmů s cestovatelskou tématikou na světě Tourfilm mění podobu. Pořad…