„Mezinárodní srovnání je dílčím, ale důležitým, ukazatelem toho, do jaké míry dokážou veřejnoprávní vysílatelé naplňovat v daných segmentech svoje stěžejní společenské funkce,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „V každé zemi je samozřejmě televizní trh odlišný. Ale vzhledem k tomu, že se za loňský rok umístily v rámci Evropy na první pozici hned dva naše kanály, zpravodajství a sport, a dětské Déčko je z hlediska podílu na třetím místě, je evidentní, že Česká televize svoji roli plní dobře. A že tuzemský model fungování veřejnoprávních médií v evropském srovnání přinejmenším obstojí.“
Kanál ČT24 obsadil první pozici v žebříčku čistě zpravodajských veřejnoprávních stanic s průměrným podílem 3,99 %. Britskou stanici BBC News tak ČT24 předčila o téměř 3 procentní body. Mezi divácky nejvýraznější okamžiky loňského roku na Čtyřiadvacítce pak patřily zejména tematické speciály, jako bylo mimořádné vysílání k Brexitu, které přilákalo k obrazovkám bezmála 1,9 milionu diváků, nebo k americkým prezidentským volbám, přes 1,5 milionů diváků. Velký zájem měli diváci také o aktuální výsledky krajských voleb (zásah téměř 1,9 milionu diváků). Z pravidelných zpravodajských pořadů diváci ČT24 vyhledávají především Otázky Václava Moravce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva