Správa a údržba silnic Pardubického kraje: Přivaděče k „pětatřicítce“ jsou prioritou

26.04.2016 14:01 | Zprávy

Pardubický kraj a Správa údržba silnic Pardubického kraje řeší problematiku napojení obcí a měst na dálnici D35. Silničáři proto zadali projekční práce na celkem pěti projektech, které s budoucí dopravní tepnou souvisí. Vedení kraje a jeho příspěvková organizace se teď sešlo s projektanty a některými starosty na kontrolním dnu.

Správa a údržba silnic Pardubického kraje: Přivaděče k „pětatřicítce“ jsou prioritou
Foto: Správa a údržba silnic Pardubického kraje
Popisek: Správa a údržba silnic Pardubického kraje, logo.

Cílem schůzky byla koordinace projekčních prací a také průběžné vyhodnocení stavu příprav modernizací dvou silnic na Orlickoústecku a Svitavsku a přímého napojení obcí na Pardubicku. „Jsou to modernizace a přeložky silnic, které jsou a budou v majetku kraje. Chceme na ně získat finanční prostředky z jiných zdrojů, nejlépe ze SFDI. Od projektantů teď chceme slyšet, jak jsou s prací daleko, v jakých termínech můžeme projekty realizovat a v neposlední řadě kolik to bude stát,“ shrnul význam schůzky náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Jaromír Dušek. Dodal, že projektanti řeší také průjezd pod železniční tratí v České Třebové. „Jedná se o zkapacitnění průjezdního profilu tří tunelů pod železničním koridorem. Už máme územní rozhodnutí. Jsme domluveni se Správou železniční dopravní cesty, která už má dodavatele své stavby. Jednat ale musíme ještě s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR. I ono bude muset snížit profil silnice I/14 tak, aby se s naší „trojkou“ potkala ve stejné výšce,“ dodal Dušek. Vše souvisí s rozšiřováním průmyslové zóny a veřejného nákladního železničního terminálu Metrans v České Třebové.

Projektanti se již delší dobu zabývají také projektem modernizace silnic II/315 a II/312 v úsecích mezi Týnišťkem, Chocní a Žamberkem. Na úseku dlouhém téměř 40 kilometrů bude nutné jednat s velkým množství vlastníků sousedních pozemků, kterých se nová silnice dotkne. Kvůli zvýšení bezpečnosti provozu a plynulosti dopravy dojde totiž i k narovnání silničního profilu. „Jsme ve stupni zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí.  Na celý úsek se zpracovává diagnostika. Po projektantech chceme, aby do měsíce dodali přehled možné etapizace projektu, kalkulaci a termíny realizací stavby,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Petr Letocha byl položen dotaz

,,V této geopolitické realitě je naprosto jasné, že země musí být připravena"

Na co přesně máme být podle vás připraveni? Myslíte, že Rusko, které už 3 roky neúspěšně válčí na Ukrajině, rozpoutá teď další světovou? Nevím, ale neprobíhají tu spíš jen závody ve zbrojení a strašení? Co podle vás svědčí o tom, že by Rusko nebo někdo jiný? Zaútočil na další státy EU potažmo na nás...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zástupce ombudsmana usiluje o lepší péči a podporu pacientů s chronickým únavovým syndromem

16:17 Zástupce ombudsmana usiluje o lepší péči a podporu pacientů s chronickým únavovým syndromem

Zásadní omezení v každodenním fungování, dlouhé čekání na diagnózu, k tomu nedostatečné povědomí zdr…