Správa železnic: Do Polska se pojede už za dva roky rychleji a pohodlněji

26.09.2020 17:35

Rychlejší a pohodlnější cestování vlakem k našim severním sousedům přinese už za dva roky rekonstrukce traťového úseku z Dětmarovic přes Petrovice u Karviné na státní hranici s Polskem.

Správa železnic: Do Polska se pojede už za dva roky rychleji a pohodlněji
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Stavbu v pátek slavnostně zahájila Správa železnic. Jde o jeden z prvních projektů spolufinancovaných z nástroje CEF Blending, který kombinuje finanční prostředky z unijního Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěr od Evropské investiční banky (EIB). Celkové investiční náklady stavební akce se blíží třem miliardám korun.

Rekonstrukcí projde celkem 10,8 kilometru trati. Kromě dvoukolejného elektrizovaného úseku tranzitního železničního koridoru z Dětmarovic na státní hranici s Polskem přes Petrovice u Karviné projde renovací také jednokolejná spojka mezi odbočkami Závada a Koukolná, která umožňuje přímou jízdu vlaků ve směru z Polska do Karviné.

V rámci stavby proběhne sanace železničního spodku a obnova železničního svršku, na požadované parametry budou přestavěny vybrané mostní objekty. Jedním z konkrétních přínosů těchto úprav bude odstranění propadu rychlosti ve stanici Petrovice u Karviné.  V celém úseku včetně stanic se nainstaluje moderní zabezpečovací zařízení.

V železničních stanicích Dětmarovice a Petrovice u Karviné a na zastávce Závada se zrekonstruují nástupiště, která získají bezbariérový přístup. Navíc dostanou nové zastřešení a potřebný mobiliář. Cestujícím bude sloužit nový informační a orientační systém. Šest železničních přejezdů v daném úseku projde rekonstrukcí, u některých se zmodernizuje jejich zabezpečení.

Součástí stavební části projektu je rekonstrukce trakčního vedení, respektive instalace nového. Modernizací projde rovněž trakční napájecí stanice v Petrovicích u Karviné. Všechny úpravy budou respektovat plánovaný přechod na jednotnou střídavou napájecí soustavu.

Stavba je součástí modernizace osmi úseků hlavních železnicích koridorů financovaných z nástroje CEF Blending, který nese název Odstranění úzkých míst na vybraných předdefinovaných úsecích železničních Core network koridorů v České republice.

Celkové investiční náklady stavby s názvem Dětmarovice – Petrovice u K. – státní hranice PR činí 2 945 248 000 Kč bez DPH. Projekt bude v rámci nástroje CEF Blending spolufinancovaný Evropskou unií do výše 20 % způsobilých nákladů na realizaci a financovaný z úvěru EIB až do výše 50 % celkových investičních nákladů. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací je Společnost Dětmarovice, kterou tvoří STRABAG Rail a OHL ŽS.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…