Všechny tři stavby leží na hlavním železničním koridoru mezi Brnem a Prahou. „Realizace všech staveb zlepší technický stav a parametry trati, umožní zvýšit rychlost vlaků a zajistí vyšší bezpečnost a spolehlivost provozu. Cestující pak uvítají bezbariérový přístup k nástupištím v Adamově a na nově upravených zastávkách,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Kvůli rozsáhlým stavebním pracím se od poloviny prosince 2021 zastaví na rok provoz všech vlaků mezi Brnem a Blanskem. Osobní vlaky nahradí autobusy, většina dálkových spojů jezdí již od dubna mezi Brnem a Prahou přes Havlíčkův Brod. Vlaky linky R19 z Prahy budou zpravidla končit ve stanici Blansko.
Brno-Maloměřice St. 6 – Adamov
Projekt počítá s kompletní rekonstrukcí železničního svršku a částečně i železničního spodku, výstavbou nové odbočky Svitava a potřebnými úpravami zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou. Dodavatelem stavby je Společnost MALADA, kterou tvoří firmy Subterra, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Vysoutěžená cena je 2,4 miliardy korun bez DPH. Hotovo bude v roce 2023.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
Blansko , Brno , modernizace , TZ , správa železnic
autor: Tisková zpráva
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %
ČEZ letos zprovoznil už 74 nových stanic, v síti jich je momentálně celkem 916. Výstavbu táhnou ultr…
- 11:14 Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů
- 7:33 ČSÚ: Meziroční růst cen potravin opět zrychlil
- 22:42 Česká pošta: Zpráva o udržitelném rozvoji za rok 2024
- 19:44 SFŽP: O hrdinech zelené energie i spravedlivé transformaci
- 16:47 Ústavní soud: K právním okolnostem aktivního ukončení života