Správa železnic: Modernizace železničního uzlu Ostrava dostala zelenou od Centrální komise MD

10.11.2020 7:34 | Zprávy

Centrální komise Ministerstva dopravy minulý týden schválila modernizaci jednoho z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice, a to v Ostravě. Nyní bude následovat zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí projekční kanceláří MORAVIA CONSULT Olomouc.

Správa železnic:  Modernizace železničního uzlu Ostrava dostala zelenou od Centrální komise MD
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Jejím dílem je rovněž již dokončený záměr projektu. Samotné stavební práce by mohly v případě bezproblémové přípravy začít v roce 2025, celkové náklady se odhadují na 25 miliard korun.

Cílem stavby Modernizace železničního uzlu Ostrava je především rekonstrukce železničního uzlu Ostrava pro výhledový rozsah osobní i nákladní železniční dopravy. Dojde k odstranění nevyhovujícího technického stavu stávající železniční infrastruktury a ke zvýšení její kapacity. „Jedná se o jeden z největších projektů, který momentálně připravujeme. Po jeho dokončení se výrazně zvýší nejen spolehlivost a bezpečnost železniční dopravy, ale i komfort a kvalita služeb pro cestující. Modernizací největšího seřaďovacího nádraží v zemi bude posílena klíčová úloha tohoto železničního uzlu v nákladní dopravě,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Projekt zahrnuje rekonstrukci celé stanice Ostrava hl. n. (samotné osobní nádraží, pravé a levé nádraží, báňské nádraží a také stanici Ostrava střed), stanice Ostrava-Svinov a přilehlých traťových úseků. V rámci stavby budou rekonstruovány dopravní koleje, většina manipulačních kolejí a výhybek seřaďovacího nádraží, vybudují se nová dopravní propojení. Součástí prací bude i instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení či nového informačního a orientačního systému pro cestující. Rekonstrukce se dotkne i trakčního zařízení. Při návrhu nového trakčního vedení bude zohledněn plánovaný přechod na jednotnou střídavou trakční soustavu 25kV AC, veškeré nové zařízení bude navrženo tak, aby následné přepnutí mohlo být realizováno s vynaložením pouze nezbytně nutných nákladů. Řešeny jsou i požadavky na inteligentní dopravní systémy ERTMS (část GSM-R a ETCS) a dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Občanství politiků

Také si myslím, že by ministr a nejen on, ale všichni politici, co zde chtějí kandidovat měli mít české občanství. Navrhnete to tedy dát do Ústavy? Pokud vím, nyní musí mít české občanství snad jen prezident nebo ani ten ne? A souhlasíte se mnou, že by se to mělo týkat všech politiků, i třeba těch k...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Pohodlná cesta na hory a atraktivní slevy na skipasy

16:13 Jihočeský kraj: Pohodlná cesta na hory a atraktivní slevy na skipasy

Od 20. prosince 2025 do 15. března 2026 vyjedou opět na své trasy čtyři oblíbené skibusové linky.