Kromě modernizovaných stanic a zastávek nyní mění podobu řada dalších míst na trati. U Šumperka dnes stavbaři osadili konstrukci nového mostu, který bude mít oproti svému předchůdci dvojnásobnou délku.
Je zákrok Fialovy vlády proti cenám energií dostatečný?Anketa
Původní nevyhovující most převáděl trať přes silnici ze Šumperka na Hraběšice a Nový Malín. Průjezd pro automobily byl omezený jeho rozpětím a také výškovým limitem 3,1 metru. V rámci rekonstrukce trati zhotovitelská společnost vybudovala nové železobetonové opěry a těžkým jeřábem na ně postupně umístila dvě části ocelové konstrukce s rozpětím 27 metrů. Nový železniční most bude zároveň širší, jeho štěrkové lože umožní tišší jízdu vlaků i snazší údržbu. Silnice pod ním se díky většímu rozpětí napřímí a zahloubí, nová volná výška podjezdu bude činit 4,5 metru.
Mezi Libinou a Šumperkem byly v celé délce odstraněny koleje a z větší části také odtěženo původní štěrkové lože. Pokračují práce na mostech a propustcích, 6 z celkových 52 na tomto úseku již bylo zcela dokončeno. Stavbaři provedli odvodnění trati, vybudovali trativody a zajistili svah poblíž Libiny. V Hrabišíně a Novém Malíně postavili budovy pro technologie a v Šumperku novou napájecí stanici, trať už také lemují sloupy pro trakční vedení. Probíhá výkop hlavní kabelové trasy sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a pokládka kabelů. V následujícím období se budou montovat také technologie zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení.
Na úseku blíže k Uničovu se letos hlavní práce soustředí mezi Troubelicemi a Libinou. V obou stanicích se nyní sanuje železniční spodek, byly v nich zřízeny nové trafostanice a upraveny výpravní budovy. V Troubelicích bude sloužit už pouze jako technologický objekt a vlaky budou místo dosavadní stanice obsluhovat novou zastávku blíže středu obce. V úseku vrcholí práce na konstrukcích mostů a propustků, souběžně se sanují skalní zářezy a instalují zajišťovací sítě. Rovněž na stavbě Uničov – Libina jsou už osazené téměř všechny trakční stožáry.
Modernizace regionální trati mezi Uničovem a Šumperkem začala v roce 2021. Cestujícím přinese mimo jiné bezbariérová nástupiště a informační systém na všech zastávkách, na většině zrekonstruovaných železničních přejezdů se zvýší úroveň zabezpečení. Trať bude elektrifikovaná prozatím na stejnosměrnou soustavu, počítá se ale s budoucí konverzí trakčního napájení na střídavou soustavu.
autor: Tisková zpráva