Správa železnic: Nádražní budova v Převýšově zůstane, obec se zavázala k jejímu pronájmu

07.11.2021 20:33

Zástupci Správy železnic a obce Převýšov se dohodli na zachování místní nádražní budovy, která měla původně ustoupit plánované modernizaci železniční trati z Prahy do Hradce Králové. Obec si pronajme volný prostor v přízemí objektu, pro který Správa železnic nebude mít využití. Zároveň pokračuje příprava nové varianty vedení trasy, která povede mimo nádraží.

Správa železnic: Nádražní budova v Převýšově zůstane, obec se zavázala k jejímu pronájmu
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Správa železnic hledala spolu s obcí Převýšov řešení od jara tohoto roku. Klíčovým bodem jednání se stal nakonec pronájem přízemních prostor. Částka za nájem pokryje provozní náklady a běžnou údržbu a umožní tak zachování objektu. V 1. patře zároveň budou moci zůstat stávající nájemníci, kteří obývají tamní byty.

„Zachování budovy by vedlo podle původních odhadů k výraznému snížení traťové rychlosti, a to za situace, kdy bychom ji neměli jak využít. Proto nám její zachování původně nedávalo smysl. Obec ale dala jasně najevo, že je ochotná zajistit další využití objektu. Proto jsme společně hledali cesty, jak toho dosáhnout. Jsem rád, že se nám to nakonec podařilo a chtěl bych tímto poděkovat také panu starostovi za jeho nasazení při hledání různých variant,“ říká Jan Beneš, hlavní inženýr stavby ze Správy železnic.

„Důvodům, kvůli kterým Správa železnic plánovala vést trasu přes výpravní budovu, rozumíme. O to víc si vážíme toho, že její zástupci naslouchali našim argumentům a obavám a že jsme od začátku hledali způsob, jak budovu zachránit,“ říká starosta obce Miroslav Podnecký s tím, že pokud by obec nebyla schopná garantovat využití budovy, hrozilo nadále její zbourání.

Správa železnic zároveň představila další modifikace trasy v okolí Převýšova, které umožňují budovu zachovat a zároveň minimalizují nutnost snížení traťové rychlosti. Původní propad maximální rychlosti expresních vlaků kolem Převýšova z plánovaných 140 km/h přibližně na 105 km/h by vedl k jejich zdržení přibližně o půl minuty a zvýšil energetickou náročnost železniční dopravy v tomto úseku o 75 MWh ročně. Nové varianty umožňují snížit propad traťové rychlosti na 120 km/h, respektive 130 km/h v případě, že by trať vedla v těsném sousedství výpravní budovy. Reagují i na další podněty, které obec vůči původnímu návrhu měla, jako je třeba přemístění železničního přejezdu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Průmyslová produkce v březnu klesla, zakázky přibyly

19:15 Český statistický úřad: Průmyslová produkce v březnu klesla, zakázky přibyly

Průmyslová produkce v březnu meziročně reálně klesla o 2,7 %. Meziměsíčně byla nižší o 1,6 %. Hodnot…