Správa železnic: Přestavba zbývajících dvou nástupišť na brněnském hlavním nádraží skončila

26.11.2021 10:57 | Tisková zpráva

Brněnské hlavní nádraží má již přestavěná všechna nástupiště. Správa železnic dnes slavnostně ukončila opravu zbývajících dvou, kterými jsou 5. a 6. nástupiště. Nástupní hrany u všech čtyř kusých kolejí jsou nově v normové výšce 550 milimetrů, celkovou opravou prošly také konstrukce zastřešení.

Správa železnic: Přestavba zbývajících dvou nástupišť na brněnském hlavním nádraží skončila
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Stavební práce probíhaly od letošního května, jejich zhotovitelem byla společnost SEŽEV-REKO. Celkové náklady dosáhly výše 92 milionů korun. „Koleje u těchto dvou nástupišť nejsou na rozdíl od ostatních ve stanici v obloucích, proto jsme mohli zvýšit všechny čtyři nástupní hrany z 300 na normových 550 milimetrů. Cestující díky tomu mohou pohodlně nastupovat do vlaků,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Obnovou prošly nosné konstrukce obou přístřešků, u kterých došlo k náhradě plechové krytiny. Stávající povrchy z litého asfaltu byly odstraněny, plochy nástupišť nově tvoří betonová dlažba. Stavbaři dále provedli výměnu orientačního a informačního systému pro cestující a také osvětlení nástupišť. Ta jsou nyní vybavena novým mobiliářem a potřebnými prvky pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.

Správa železnic realizovala v jihomoravském regionu řadu dalších stavebních akcí. V průběhu celého letošního roku probíhala výstavba odbočky Rajhrad spojená s rekonstrukcí přilehlých mostů. Těsně před dokončením je elektrizace traťového úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic. Zahájeny už byly práce na třech stavbách mezi Brnem-Maloměřicemi a Blanskem, které si od 12. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, vyžádají roční přerušení provozu (viz přiložený leták).

Anketa

Je v pořádku, když politik zbohatne na dotovaných solárních elektrárnách či jiných dotovaných obnovitelných zdrojích energie?

hlasovalo: 28386 lidí

Letos byly také dokončeny rekonstrukce výpravních budov ve stanicích Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, Ivanovice na Hané a Vyškov.

Náklady přes 350 milionů korun si vyžádá stále probíhající neplánovaná oprava traťového úseku z Břeclavi do Hodonína, který zasáhlo na konci června ničivé tornádo. Za zmínku stojí rovněž letošní opravy traťových úseků Nedvědice – Tišnov a Moravský Krumlov – Moravské Bránice. Druhá zmiňovaná akce bude pokračovat v příštím roce. Významná bude i oprava kolejí a výhybek ve stanici Strážnice.

V příštím roce začne elektrizace a zdvoukolejnění trati ze Střelic do Zastávky u Brna, které potrvají do konce roku 2023. Začít by měla také přestavba posledního úseku prvního koridoru z Lanžhota na státní hranici se Slovenskem. V plánu jsou navíc rekonstrukce železničních mostů v brněnské Šámalově ulici a poblíž zastávky Dolní Lhota.

V plánu na nadcházející rok jsou i rekonstrukce výpravních budov ve stanicích Sokolnice-Telnice, Šakvice, Střelice, Novosedly a Podivín. Vyšší zabezpečení, zpravidla v podobě doplnění závor, získá desítka přejezdů v celém regionu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

22:04 Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

Ministerstvo spravedlnosti gratuluje týmu z odboru strategie a koncepce justice, který získal presti…