Správa železnic: Rekonstrukce trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu

21.08.2024 22:28 | Tisková zpráva

Správa železnic připravuje zkapacitnění frekventované trati mezi pražským hlavním a smíchovským nádražím. Nyní vyhlásila výběrové řízení na projektanta úprav úseku mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a začátkem výtoňského mostu. Vlaky budou moci nově využívat tři koleje v delším úseku. Přínosem pro obyvatele podél železnice bude nejen tišší provoz vlaků, ale také rozšíření několika podchodů pod tratí. Stavět se bude v letech 2026 až 2028.

Správa železnic: Rekonstrukce trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Vytížený traťový úsek mezi stanicemi Praha hl. n. a Praha-Smíchov denně využívá přes dvě stě dálkových i regionálních vlaků. V budoucnu se počítá s přidáním dalších spojů. Správa železnic proto počítá s tříkolejnou tratí také na samotném výtoňském mostě. Tři koleje pak budou využitelné ve výrazně delším úseku než dnes.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kukla byl položen dotaz

Ukrajinci

Dobrý den, prosím o vysvětlení, jaký bude postoj ANO k uprchlíkům z Ukrajiny? Mám v tom dost guláš. Přišlo mi, že jste proto, aby se jim dávky odebrali nebo aspoň redukovali a víc se pomáhalo Čechům. Ale po posledním vyjádření Babiše, které odcituji nevím. On tvrdí, že „Je potřeba jim pomáhat, těm U...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NP Šumava: Nedostatek vody zastavuje Splouvání Vltavy

22:03 NP Šumava: Nedostatek vody zastavuje Splouvání Vltavy

Hladina Teplé Vltavy na odečtu na Soumarském Mostě letos vykazuje rekordní hodnoty.