Správa železnic: Rekonstrukce trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu

21.08.2024 22:28 | Tisková zpráva

Správa železnic připravuje zkapacitnění frekventované trati mezi pražským hlavním a smíchovským nádražím. Nyní vyhlásila výběrové řízení na projektanta úprav úseku mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a začátkem výtoňského mostu. Vlaky budou moci nově využívat tři koleje v delším úseku. Přínosem pro obyvatele podél železnice bude nejen tišší provoz vlaků, ale také rozšíření několika podchodů pod tratí. Stavět se bude v letech 2026 až 2028.

Správa železnic: Rekonstrukce trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Vytížený traťový úsek mezi stanicemi Praha hl. n. a Praha-Smíchov denně využívá přes dvě stě dálkových i regionálních vlaků. V budoucnu se počítá s přidáním dalších spojů. Správa železnic proto počítá s tříkolejnou tratí také na samotném výtoňském mostě. Tři koleje pak budou využitelné ve výrazně delším úseku než dnes.

Vedle zvýšení kapacity osobní dopravy bude rekonstrukce znamenat také zásadní zlepšení úrovně bydlení v nejbližším okolí. Nová trať bude méně hlučná a sníží se i vibrace. Stavbaři rozšíří několik podchodů pod tratí, současně přesunou výhybky pod Nuselským mostem směrem k ulici Na Folimance.

Vítěz výběrového řízení vypracuje dokumentaci pro povolení záměru a pro provádění stavby. Vlastní stavební práce se předpokládají v letech 2026 až 2028. Celková výše nákladů bude známa po dokončení projektové dokumentace.  

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Co je to za důchodovou reformu? Budete pro ni hlasovat?

Vždyť podle všeho dojde jen k navýšení věku odchodu do důchodu a nechápu, proč bychom do důchodu zrovna my měli odcházet nejpozději skoro ze všech občanů min EU? Taky podle všeho chce ten vládní návrh osekat předčasné důchody a obory, které jsou považovány za rizikové. To je nějaká reforma? A co je ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Platnost karet Lítačka, končící v roce 2025, se prodlužuje o tři roky

11:27 MHMP: Platnost karet Lítačka, končící v roce 2025, se prodlužuje o tři roky

Stejně jako v předchozích letech, i v roce 2025 končí platnost dopravních karet Lítačka mnoha lidem,…