Zakázku získala společnost MORAVIA CONSULT Olomouc, která nabídla nejnižší cenu ve výši 217 999 000 korun. Předpokládaná hodnota přitom činila téměř 270 milionů korun. Nová trať se v Dolní Lutyni odpojí od stávajícího železničního koridoru, odtud povede až ke státní hranici, kterou překoná po estakádě přes řeku Olši. Součástí projektu je také posílení kapacity mezi Ostravou a Bohumínem, čímž trať plynule naváže na již připravované vysokorychlostní spojení z Prahy do Ostravy.
Chcete, aby STAČILO! a SOCDEM postavili společnou kandidátku?Anketa
Projektant nyní zpracuje záměr projektu. Pro úsek Dolní Lutyně – státní hranice připraví také dokumentaci k posouzení vlivů na životní prostředí (EIA) a projekt pro povolení stavby. První dokumenty by měly být hotové na jaře příštího roku, výstavba se plánuje ve třicátých letech.
Trať s maximální rychlostí až 250 km/h bude sloužit především dálkové mezinárodní dopravě. Naváže na připravovanou polskou vysokorychlostní trať z Katovic, kterou realizuje organizace Centralny Port Komunikacyjny (CPK). Po dokončení se cesta z Ostravy do Katovic zkrátí ze současných 100 na méně než 40 minut.
Vysokorychlostní tratě (VRT) jsou budoucností české železnice. S rychlostí až 320 km/h pomůžou Česku k vybudování silnější ekonomiky, vyšší kvality života a zdravějšího životního prostředí. Kromě významné úspory času nabídnou zcela nové ekonomické a technologické příležitosti, uvolní kapacitu stávajících tratí a oproti automobilové dopravě dosáhnou až 7krát menší spotřeby energie a emisí CO2. Více informací na vrtky.cz.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva