Nejvyšší přípustná nabídka je ve výši 228 844 000 korun. Vlastní stavební práce na vytížené spojnici západních a jižních Čech se plánují v letech 2027 až 2030. Jejich výsledkem bude plně dvoukolejná trať pro rychlost až 160 km/h.
Cílem modernizace je celková přestavba více než 50 kilometrů trati z okraje krajské metropole Plzně do Horažďovic předměstí. V úseku mezi Plzní-Koterovem a Nepomukem přibude druhá kolej, traťová rychlost se zvýší až na 160 km/h. Jízdní doby vlaků se díky tomu zkrátí o 10 až 12 minut.
Rekonstrukcí projdou čtyři stanice (Nepomuk, Blovice, Nezvěstice a Starý Plzenec) a dalších šest zastávek (Jetenovice, Nekvasovy, Srby, Ždírec u Plzně, Zdemyslice a Šťáhlavy). V Milči se nástupiště přesunou blíž obci, namísto Velkého Boru vznikne zastávka v Horažďovické Lhotě. Na všech nádražích získají cestující bezbariérový přístup i pohodlný nástup do vlaků.
Projektanti vytvoří dokumentaci pro povolení stavby. Dělníci začnou stavět na konci roku 2027, hotovo bude o tři roky později. Předpokládané celkové náklady dosahují 14,1 miliardy korun.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva