Nové přemostění se stane klíčovou součástí plánovaného úseku mezi Světlou nad Sázavou a Velkou Bíteší. „Mosty na vysokorychlostní trati jsou výraznými stavbami, proto je důležité přistupovat k jejich návrhu nejen z technické, ale i estetické stránky. Zásadní je, aby zapadal do krajiny a zároveň ji obohatil o nový vizuální prvek. Vedle mostu ve Velkém Meziříčí aktuálně probíhá také soutěž na přemostění Sázavy a Sázavky,“ říká ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Jakub Bazgier.
Měl Izrael právo udeřit na Írán?Anketa
Cílem anonymní soutěže je nalézt řešení, které most přirozeně začlení do krajiny, vyzdvihne jeho estetickou hodnotu a zároveň obstojí po technické i ekonomické stránce. Celý proces proběhne ve dvou fázích. V projektové části bude úkolem navrhnout samotnou podobu mostu, jeho statické řešení a technické parametry. V navazující ideové fázi se pak návrhy zaměří na širší vztahy v krajině, využití okolního území a případné doprovodné úpravy.
Nedílnou součástí hodnocení je také environmentální hledisko. Důraz se klade na udržitelnost návrhů, kdy se posuzuje například šetrné nakládání s přírodními zdroji, efektivní využívání energie a vody nebo snaha o minimalizaci vzniku odpadu.
Vysokorychlostní tratě (VRT) jsou budoucností české železnice. S rychlostí až 320 km/h pomohou Česku k vybudování silnější ekonomiky, vyšší kvality života a zdravějšího životního prostředí. Kromě významné úspory času nabídnou zcela nové ekonomické a technologické příležitosti, uvolní kapacitu stávajících tratí a oproti automobilové dopravě dosáhnou až sedmkrát menší spotřeby energie a emisí CO2. Více informací najdete ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva