Správa železnic: Tunel Deboreč je proražen v celé své délce

11.02.2020 18:01 | Zprávy

Správa železnic dnes slavnostně ukončila prorážku tunelu Deboreč. Tunel dlouhý 660 metrů, který je důležitou součástí modernizace trati Sudoměřice u Tábora – Votice, v budoucnu přispěje ke zkrácení jízdních dob vlaků. Práce na něm i na celém modernizovaném úseku pokračují dál ve vysokém tempu.

Správa železnic: Tunel Deboreč je proražen v celé své délce
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Ražba tunelu začala v prosinci 2018 od výjezdového (pražského) portálu. Tunel byl ražen tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou. Ta spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejím následném jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu.

„Po prorážce tunelu budou následně zahájeny práce na dobírce jádra tunelu, na izolacích a na sekundárním ostění tunelu,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Tunel Deboreč je kratším ze dvou tunelových děl budovaných na trati Sudoměřice – Votice. Součástí modernizace je i tunel Mezno s délkou 840 metrů. Ten je aktuálně vyražen v délce zhruba 350 m s postupem 2 m/den.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jan Lacina byl položen dotaz

Jak si vysvětlujete, že po tolika letech komunisté přichází se změnou názvu?

A myslíte, že jim to zajistí lepší výsledky, že je lidé budou volit i třeba za 10 let? Mě třeba udivuje, že je volí i dnes, po tolika letech, podle mě je tak musí volit i mladší generace. Jak si to vysvětlujete?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Základní priorita - posílení ekonomiky, ne lepení děr v rozpočtech

13:21 Hospodářská komora: Základní priorita - posílení ekonomiky, ne lepení děr v rozpočtech

Evropská komise dnes zveřejní návrh nového sedmiletého evropského rozpočtu.