Správa železnic: Výsledky technického kolokvia byly předány ministru dopravy

08.03.2023 10:57 | Tisková zpráva

Technické kolokvium k projednání aktuálního stavu výtoňského mostu, jehož výsledkem bude doporučení dalšího postupu, uspořádala Správa železnic na žádost ministra dopravy Martina Kupky 20. a 21. února 2023. Ve čtvrtek 2. března byla kompletní vyjádření zúčastněných odborníků ke všem bodům zadání předána do rukou ministra Kupky.

Správa železnic: Výsledky technického kolokvia byly předány ministru dopravy
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

V tuto chvíli můžeme konstatovat, že kolokvium probíhalo i přes někdy rozdílné názory na korektní a vysoké odborné úrovni. Účastníci kolokvia se ve většině shodují na následujícím:

  • Dosud vykonané činnosti byly provedeny kvalifikovaně. Dosavadní průzkumy jsou dostatečným podkladem pro rozhodování o budoucnosti mostu a základem pro vypracování dalších projektů.
  • Stav mostu je špatný a panuje shoda, že potřebuje naléhavý zásah.
  • Opravu mostu na budoucí železniční zatížení lze považovat za možnou. Jde o inženýrskou výzvu, na její náročnost ale panují mezi členy kolokvia rozdílné názory. Znamená obecně větší dopad do omezení železniční dopravy.
  • Vítězný koncept soutěžního dialogu považují účastníci kolokvia za technicky dobré a moderní řešení, které umožňuje naplnit budoucí potřeby železnice a dokáže kombinovat potřeby více druhů dopravy. Vítězný návrh také umožňuje přemístění stávajícího mostu do nové polohy.
  • Z hlediska kulturního dědictví se doporučuje po definování projektu projednat další postup s poradní misí nebo reaktivní monitorovací misí UNESCO.

Z vyjádření účastníků kolokvia ke kladům a záporům lze prozatím shrnout, že se shodují na špatném stavu mostu s významnou korozí. Většina účastníků zastává názor, že oprava stávajícího mostu je technicky a finančně náročná a má omezenou životnost s vysokými náklady na další údržbu. Většina (7 z 10) se také přiklání k novému mostu, a to i s ohledem na potenciál pro další rozvoj města a dopravy. Dále je zmíněna a doporučena vhodnost přemístění a znovuvyužití původního mostu v nové poloze (např. jako lávka pro pěší).

Menší část kolokvia (2 z 10) považuje památkovou hodnotu mostu za natolik významnou, že se přiklání k jeho opravě a považuje ji za reálnou z pohledu bezpečnosti i nákladů. Nový tříkolejný most nepovažuje za nutný.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak zabránit Číně, aby o nás sbírala citlivá data?

Podle mě také není problém jen v Číně, ale dnes už téměř neexistuje nic jako soukromý. I třeba EU dost šťourá do soukromý lidí - většinou to vydává za dobrý úmysl a možná to i dobře myslí, ale je to potřeba? Co vím, tak třeba chtěla mít možnost sledovat i soukromou korespondenci lidí na internetu at...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Přivítali jsme zahraniční delegaci ze Saska a Bavorska

22:28 HZS ČR: Přivítali jsme zahraniční delegaci ze Saska a Bavorska

Ve dnech 25.7 a 26. 7. se v budově GŘ HZS ČR uskutečnilo pracovní jednání se zástupci Saska a Bavors…