Citlivou obnovou nyní projdou interiéry prakticky v celém jižním křídle secesního objektu a vyšší patra v jeho severní a střední části. Práce potrvají do léta 2028 a stejně jako v předchozích etapách budou probíhat v úzké spolupráci s památkáři a restaurátory. Celkové náklady dosahují 666 milionů korun.
Rekonstrukci historické budovy, navržené architektem Josefem Fantou na začátku minulého století, provádí Správa železnic postupně od roku 2019. Nejprve přišla na řadu její střecha a fasáda, v letech 2021 až 2023 navázala obnova kulturních sálů v severní části. Ty se nyní velmi často využívají pro pořádání kulturních a společenských akcí.
„Cennějších příkladů secesní architektury mnoho nenajdeme, a je proto dobře, že Správa železnic věnuje Fantově budově péči, kterou si právem zaslouží. Stavební práce budou probíhat pod dohledem památkářů, ke slovu se stejně jako při předchozí etapě dostanou i restaurátoři. Výsledkem budou interiéry v podobě, jakou měly při otevření budovy před více než sto lety,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva