Podmínkou je jeho plné dodržování. Svědčí o tom několik desetiletí prověřený způsob, který dokáže řešit veškeré známé provozní stavy.
Jaké je zabezpečení tratí v ČR
Pro tratě řízené dálkovým způsobem a tratě řízené jednotlivými výpravčími je vydán předpis SŽDC D1 Dopravní a návěstní předpis a na tratích s nízkou intenzitou provozu, což jsou zpravidla tratě regionální, je provoz řízen dispečerským způsobem podle předpisu SŽDC D3 Předpis pro zjednodušené řízení drážní dopravy.
Způsob řízení jednotlivými výpravčími nebo dálkový způsob řízení je především o sjednávání jízdy vlaků mezi výpravčími, kteří následně obsluhou zabezpečovacího zařízení dávají strojvedoucímu souhlas k jízdě vlaku. V případě dálkového způsobu řízení je určený traťový dispečer plně odpovědný za svěřený úsek, který je mu zobrazován na zařízení, má tedy plnou kontrolu nad jednotlivými vlaky v přiděleném úseku a zároveň i nad většinovou částí zařízení dopravní cesty, jako jsou přejezdy, výhybky, traťové zařízení atd.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva