Správa železnic a DB Netz vybraly projektanta Krušnohorského tunelu

01.08.2021 22:22

Správa železnic a DB Netz uzavřely smlouvu s dodavatelem na zajištění projektové přípravy přeshraničního úseku vysokorychlostní tratě (VRT) z Prahy do Drážďan.

Správa železnic a DB Netz vybraly projektanta Krušnohorského tunelu
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Projektanti tak v nejbližší době zahájí práce na dokumentaci pro připravovaný Krušnohorský tunel.

Anketa

Koho byste si přáli jako „novou krev“ v Poslanecké sněmovně?

hlasovalo: 13865 lidí

Klíčovou veřejnou zakázku, která bezmála třicetikilometrový Krušnohorský tunel přiblížila dále k samotné realizaci, vyhlásily Správa železnic a DB Netz jako takzvaný společný zadavatel. Pokračuje tak úspěšná mezinárodní spolupráce, jejímž výsledkem bude dokončení tohoto důležitého přeshraničního úseku vysokorychlostních železnic.

Zadávacího řízení se zúčastnily přední evropské společnosti, zabývající se projektováním dopravních staveb. V soutěži uspělo sdružení firem vedené rakouskou společností ILF Consulting Engineers Austria Gmbh, které zpracuje dokumentaci pro územní rozhodnutí na Krušnohorský tunel spojující Heidenau a Ústí nad Labem novou trasou. Na projektu přeshraničního tunelu budou spolupracovat nejen zahraniční experti se zkušenostmi z podobných evropských staveb, ale také odborníci z České republiky. Projektanti zahájí práce na dokumentaci v následujících dnech. Hotovo by mělo být v roce 2024.

Krušnohorský tunel je součástí nové vysokorychlostní tratě Drážďany – Praha. Studie proveditelnosti počítá s jeho využitím pro osobní i nákladní dopravu, což umožní převedení až 150 vlaků přepravujících zboží z údolí řeky Labe. To přispěje ke snížení hlukové zátěže v okolí stávajících tratí. Zprovozněním tunelu zároveň dojde k radikálnímu zkrácení jízdní doby z Ústí nad Labem do Drážďan. Expresní vlaky přepraví cestující na této trase za méně než půl hodinu.

Připravované železnice budou součástí transevropské sítě TEN-T a připojí Českou republiku na stávající systém vysokorychlostních železnic v západní Evropě, který funguje již několik desetiletí. Nové tratě zároveň uvolní kapacitu stávajících tratí, čímž umožní další rozvoj regionální dopravy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Královéhradecký a Pardubický kraj jednají o propojení cyklostezek v podhůří Orlicích hor

9:50 Královéhradecký a Pardubický kraj jednají o propojení cyklostezek v podhůří Orlicích hor

V Častolovicích se uskutečnilo setkání zástupců místních samospráv, mikroregionů i krajů, aby spolu …