Správa železnic a SNCF Réseau uzavřely novou smlouvu o spolupráci při přípravě VRT

20.10.2021 16:09 | Tisková zpráva

Správa železnic pokračuje v úspěšné spolupráci s francouzskými státními drahami na projektu vysokorychlostních tratí (VRT). Nová smlouva se SNCF Réseau zajistí konzultace v dalších stupních přípravy na příštích osm let.

Správa železnic a SNCF Réseau uzavřely novou smlouvu o spolupráci při přípravě VRT
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Dosavadní spolupráce Správy železnic a společností holdingu SNCF zkrátila přípravu vysokorychlostních tratí v České republice o několik let. Hlavním důvodem je využití francouzského know-how, které vychází z více než 50letých zkušeností s projektováním a provozem vysokorychlostních železnic. Nový kontrakt, jehož čerpání nesmí přesáhnout 8,5 milionu eur, umožní pokračování a rozvoj této spolupráce.

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda považuje uzavření smlouvy za důležitý milník v přípravě: „Pokud chceme dodržet stávající harmonogram prací a zahájit výstavbu prvních úseků VRT v roce 2025, potřebujeme k tomu kvalitní odborníky, kteří mají s přípravou a provozem takových tratí zkušenosti.“ Prvními realizovanými úseky systému VRT budou podle současných plánů nové tratě na jižní Moravě, v Polabí a oblasti tzv. Moravské brány.

Předmětem smlouvy je zajištění konzultační činnosti pro další stupně přípravy VRT. Půjde především o spolupráci v oblasti zpracování dokumentací pro územní rozhodnutí či tvorby interních předpisů Správy železnic pro provoz na VRT. Smlouva rovněž přepokládá pravidelnou komunikaci a supervizi při samotné výstavbě tratí, jejich zprovozňování, údržbě a kontrole.

Anketa

Je kancléř Mynář dobrý člověk?

41%
34%
hlasovalo: 25131 lidí

Zapojením expertů, kteří mají bohaté zkušenosti s návrhem a provozováním tohoto technicky vyspělého systému, bude minimalizováno riziko chyb, jejichž náprava by mohla zvýšit náklady na realizaci projektu. Zkušenosti francouzských kolegů tak není možné vlastními silami získat ani nahradit.

Spolupráce se SNCF Réseau, francouzským partnerem Správy železnic, zpřístupňuje českým odborníkům vzorová a praxí ověřená technická řešení. Podobně jako ve Francii jsou české VRT připravovány především pro osobní dopravu. Tento přístup umožňuje efektivnější kopírování terénu, což má za následek nižší počet tunelů či mostů.

Tratě tak mohou být lépe začleněny do krajiny. Výhodou francouzského přístupu jsou také kolejová propojení nové a stávající železnice. Vysokorychlostní vlaky tak budou moci mezi sítěmi přejíždět a obsluhovat také oblasti, které nebudou na VRT přímo napojeny.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…