Správa železnic loni úspěšně pokračovala v modernizaci celé železniční sítě a budov

20.01.2020 16:05 | Zprávy

Téměř 92 km zmodernizovaných tratí uvedených do provozu, zahájení a pokračování modernizací a rekonstrukcí, další kroky v přípravě výstavby pilotních úseků VRT nebo rekordní částky vynaložené na rekonstrukce a opravy nádražních budov s důrazem na bezbariérovost. To je jen krátký výčet počinů Správy železnic v uplynulém roce.

Správa železnic loni úspěšně pokračovala v modernizaci celé železniční sítě a budov
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Během něj organizace proinvestovala o 600 milionů Kč více než v předchozím roce. Jen do modernizace železniční infrastruktury vložila téměř 20 miliard Kč (přesně 19,605 miliardy Kč).

K nejvýznamnějším zdrojům krytí patřily národní (přes 11,5 mld. Kč), následně evropské prostředky z programů OPD2 (přes 5,2 mld. Kč) a CEF (přes 2,7 mld. Kč). V několika případech organizace využila i drobné příspěvky krajů, měst a obcí. Zároveň i v loňském roce pokračoval trend růstu finančních prostředků vynakládaných do přípravy dalších staveb. „Z hlediska všech dotačních prostředků jsme dokázali využít téměř 99,8 % maximálního limitu všech disponibilních finančních zdrojů,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Mezi klíčové stavby, které Správa železnic v loňském roce odstartovala, patří elektrizace tratí Uničov – Olomouc (4,8 mld. Kč) a Šakvice – Hustopeče u Brna (1,7 mld. Kč), na čtvrtém koridoru modernizace úseku Soběslav – Doubí u Tábora (4,9 mld. Kč), optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice (3,7 mld. Kč) nebo Lysá nad Labem – Čelákovice (1,8 mld. Kč).

Do provozu se pak podařilo uvést 91,2 km modernizovaných traťových úseků. Jde například o stavby: Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice (21,0 km), Modernizace trati Rokycany – Plzeň (14,1 km), Uzel Plzeň, 2. stavba - přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská (5,6 km) nebo Zvýšení traťové rychlosti v úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova (9,9 km).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Renáta Zajíčková byl položen dotaz

Minulost a přítomnost

Proč vám tak vadí minulost Turka a třeba u prezidenta ne? A proč všichni z pětikoalice tvrdíte, že Babišovi jde jen o jeho nevydání. Když nebude stíhán teď, tak může být přeci stíhán pak nebo ne? A není taky dost zásadní chybou a problémem zároveň, že vlastně už jeho kauzy nebyly dořešeny dávno? Čas...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ otevírá nové logistické centrum pro Jadernou elektrárnu Dukovany v Brně

20:25 ČEZ otevírá nové logistické centrum pro Jadernou elektrárnu Dukovany v Brně

Dukovany. Nové logistické centrum posílí bezpečné a efektivní zajištění náhradních dílů.