Správa železnic představuje na veletrhu InnoTrans práce na vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan

22.09.2022 10:06 | Tisková zpráva

Společný česko-německý projekt vysokorychlostní trati (VRT) z hlavního města do Ústí nad Labem a Drážďan představuje Správa železnic na tradičním železničním veletrhu InnoTrans v Berlíně.

Správa železnic představuje na veletrhu InnoTrans práce na vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Informační stánek je součástí expozice Svobodného státu Sasko a Evropského seskupení pro územní spolupráci (ESÚS). Největším lákadlem projektu je příprava Krušnohorského tunelu, který bude s délkou až 30 kilometrů nejdelší ve střední Evropě.

Projekt Nového železničního spojení Drážďany – Praha je díky mezinárodní spolupráci Správy železnic a DB Netz s podporou ESÚS zastoupen na veletrhu železniční dopravy a techniky InnoTrans. Společný prezentační stánek v hale 7.2b představuje návštěvníkům aktuální stav prací na nové vysokorychlostní trati, její přínosy, způsob napojení na českou a německou železniční infrastrukturu a specifické aspekty přeshraniční přípravy.

Ve společném stánku je k vidění model razicího stroje TBM. Právě tato technologie umožní vznik Krušnohorského tunelu, který je klíčovou, a zároveň nejsložitější stavbou na úseku Praha – Drážďany. Připraveny jsou také modely železničních jednotek provázejících historií, současností a budoucností železničního spojení Via Vindobona, které propojuje tři hlavní města střední Evropy.

Projektanti již pracují na zpracování technického návrhu v podrobnosti dokumentace pro územní rozhodnutí na úsecích VRT Podřipsko a Krušnohorský tunel. Většina trati je navržena pro rychlost 320 km/h s výhradním provozem osobní dopravy. Část ale využije také nákladní doprava. Jízdní doba mezi Prahou a Drážďany se po dokončení trati zkrátí ze současných 2,5 hodiny na 60 minut. Zrychlení dopravy zaznamená nejen významná část obyvatel Středočeského, ale především Ústeckého kraje, a to díky propojení vysokorychlostní infrastruktury se stávající železniční sítí. Zahájení výstavby prvního úseku předpokládá Správa železnic v roce 2027.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

Antisemitismus a radikálové

Zdravím vás, můžete mi ukázat za poslední roky nějaké volby, v nichž neposílili populisté, radikálové a často i politici s antisemitistickými názory? Přemýšlel jste, proč tomu tak je, a jak tomu čelit? Máte dojem, že to třeba u nás tato vláda dělá? Já z ní mám někdy (spíš často) opačný dojem a přijd...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy postupně obnovují provoz vlaků linky R11 v úseku Náměšť nad Oslavou - Jihlava

13:11 České dráhy postupně obnovují provoz vlaků linky R11 v úseku Náměšť nad Oslavou - Jihlava

Díky zlepšení povodňové situace obnovují České dráhy provoz rychlíků linky R11 v úseku Náměšť nad Os…