Správa železnic začne s realizací koncepce zvyšování bezpečnosti na regionálních tratích

30.11.2020 19:34 | Zprávy

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda schválil Koncepci zvyšování bezpečnosti na tratích se zjednodušeným řízením drážní dopravy. Jejím hlavním cílem je snížit pravděpodobnost vzniku mimořádných událostí, zejména srážek vlaků mezi dopravnami D3, v důsledku lidské chyby.

Správa železnic začne s realizací koncepce zvyšování bezpečnosti na regionálních tratích
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Koncepci Správy železnic odsouhlasila začátkem letošního října pracovní komise Ministerstva dopravy pro zvýšení bezpečnosti železniční dopravy.

První tratí, kde Správa železnic realizovala úpravy, je trať Nejdek – Potůčky. Nově je celý úsek vybaven počítači náprav a zabezpečovacím zařízením typu DTS (dispečerské traťové stavědlo). Jízdu vlaků do mezistaničních oddílů budou povolovat krycí návěstidla. V případě nerespektování zakazující návěsti vyšle systém povel k zastavení vlaků v příslušném úseku. Celý úsek je ovládán z dispečerského pracoviště v Karlových Varech. Zabezpečení trati bude odpovídat kategorii 2, tedy organizování a řízení drážní dopravy podle předpisu D3 s doplněním technické podpory funkcí traťového souhlasu. Zařízení se spustí 1. prosince 2020 a poslouží k ověření pro ostatní tratě. Konečným cílem je na této trati dosáhnout kategorie 3. K čemuž v budoucnu dojde díky úpravě již instalovaného zařízení.

Délka tratí, na kterých se organizuje drážní doprava podle předpisu pro zjednodušené řízení drážní dopravy (SŽDC D3), dosahuje 1 751 kilometrů, což je přibližně 18,5 procenta celé sítě Správy železnic. Charakteristická je pro ně menší intenzita provozu, přesto i na nich došlo v uplynulém období ke srážkám vlakům, které si v některých případech vyžádaly i oběti na životech.

Správa železnic proto hledá možnosti, jak zvýšit zabezpečení těchto tratí. „Cílem je, aby navržená řešení byla realizovatelná co nejdříve. Počítáme s instalací zařízení, která budou technicky co nejjednodušší a také ekonomicky přijatelná. Současně zohledníme vybavení vozidel, která se po daných tratích pohybují,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Martin Kupka byl položen dotaz

Svoboda

Kde byla vaše obhajoba svobody, konkrétně slova, když jste vypínali weby nebo útočili na ty, co kritizovali třeba vaši vládu, minimálně jste o nich mluvili dost nelichotivě. A co třeba teprve Foltýn a celý ten váš boj proti ,,dezinformacím?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hlídač státu: Stát dál obchoduje s firmami z Agrofertu, i když je premiér Babiš ve střetu zájmů

22:03 Hlídač státu: Stát dál obchoduje s firmami z Agrofertu, i když je premiér Babiš ve střetu zájmů

Stát dál obchoduje s firmami premiéra Andreje Babiše, i když to zákon přímo zakazuje, jak zjistil in…