Správa železnice: V Mezně se uskutečnila slavnostní prorážka nového tunelu

16.08.2020 20:41

Modernizace čtvrtého tranzitního železničního koridoru v úseku Sudoměřice – Votice postupuje do další fáze. Za účasti vicepremiéra a ministra dopravy Karla Havlíčka a generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody byla v pátek slavnostně ukončena prorážka tunelu Mezno.

Správa železnice: V Mezně se uskutečnila slavnostní prorážka nového tunelu
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic
reklama

Ražba 840 metrů dlouhého tunelu začala vloni v září z výjezdového (pražského) portálu. Ražen byl tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou. Ta spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejím následném jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu.

Tunel Mezno je delším ze dvou budovaných na trati Sudoměřice – Votice. Součástí modernizace je i tunel Deboreč s délkou 660 metrů, který byl slavnostně proražen letos v únoru.

„Čtvrtý koridor z Prahy na jih Čech je ukázkou toho, jak vypadá v praxi zrychlování na české železnici. Díky budování dlouhých přeložek s tunely a estakádami můžeme napřimovat koleje, což se pozitivně odráží ve zvyšování traťové rychlosti. Cesta vlakem z Prahy do Českých Budějovic tak potrvá méně než hodinu a půl,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

„Trať ze Sudoměřic do Votic bude po dokončení prací vedena téměř v celé délce po přeložce. Díky narovnání oblouků po ní budou vlaky v budoucnu jezdit rychleji než 160 km/h, což je v současnosti maximum na české železnici,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Modernizace trati Sudoměřice – Votice je jednou z posledních součástí souboru staveb na čtvrtém tranzitním koridoru, který spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice. Kromě dvou jmenovaných tunelů přibude na dosud jednokolejném úseku druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd. Dokončení projektu se předpokládá v roce 2022.

Trasa, která z velké části vybočí ze stávající stopy, bude o dva kilometry kratší než dosud. Zhotovitelem stavby je společnost OHL ŽS, která realizovala i předešlý úsek Tábor – Sudoměřice se Sudoměřickým tunelem.

Celkové investiční náklady akce s názvem Modernizace trati Sudoměřice – Votice dosahují 6 734 886 294 Kč bez DPH. Žádost o spolufinancování tohoto projektu v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020 z Fondu soudržnosti Evropské unie byla předložena Evropské komisi (EK), v současné době probíhá její hodnocení. V případě schválení EK může příspěvek EU činit až 3 966 814 702 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Úsek ze Sudoměřic u Tábora do Votic je součástí čtvrtého tranzitního železničního koridoru, jehož modernizace začala v roce 2005. V současné době jsou již dokončeny ucelené úseky ze Ševětína do Soběslavi, z Doubí u Tábora do Sudoměřic u Tábora, z Votic do Prahy-Hostivaře a také koleje v železničním uzlu České Budějovice. V plném proudu jsou práce v pražském železničním uzlu, kde vzniká čtyřkolejná trať mezi stanicemi Praha-Hostivař a Praha-Vršovice, a na modernizaci úseku ze Soběslavi do Doubí u Tábora. Jako poslední přijde na řadu připravovaná přestavba části koridoru z Nemanic do Ševětína.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

OS KOVO: Růst mezd v kaplickém extrunetu dorovnal inflaci

22:11 OS KOVO: Růst mezd v kaplickém extrunetu dorovnal inflaci

Tarifní mzdy ve společnosti extrunet Kaplice, dříve psECO, letos vzrostou minimálně o výši loňské in…