Správa železniční dopravní cesty: Na čtvrtém koridoru začíná ražba tunelu Deboreč

13.12.2018 19:59 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně zahájila ražbu tunelu Deboreč. Je to kratší ze dvou tunelů, které nově budou součástí tratě Sudoměřice – Votice na čtvrtém tranzitním koridoru.

Správa železniční dopravní cesty: Na čtvrtém koridoru začíná ražba tunelu Deboreč
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Ražba začala z výjezdového (pražského) portálu, proražení tunelu včetně primárního ostění se předpokládá v červenci příštího roku.

Modernizace trati Sudoměřice – Votice je jednou z posledních součástí souboru staveb na čtvrtém tranzitním koridoru, který spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice. Na dosud jednokolejném úseku přibude druhá kolej, dva tunely a také nová železniční stanice Červený Újezd. Stavební práce by měly být dokončeny v lednu 2022.

„Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což umožní jízdní dobu expresů mezi Prahou a Táborem jednu hodinu. Na její zkrácení bude mít výrazný podíl i dnes zahajovaná ražba tunelu Deboreč s délkou 660 metrů,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Šmírování

Je evidentní, že se EU snaží prosadit to šmírovaná lidí za každou cenu. Zajímá mě, kdo za tím stojí a proč to pořád řeší, když co vím, je většina členských států proti? Nebo vy jste snad pro?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Temelín postupně přechází na nový řídicí systém od Westinghouse

14:59 ČEZ: Temelín postupně přechází na nový řídicí systém od Westinghouse

Důležitou etapu má za sebou modernizace řídicích systémů v Jaderné elektrárně Temelín.