Správa železniční dopravní cesty: Traťový úsek Benešov u Prahy – Votice pokrývá signál GSM-R

13.03.2016 21:10 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty zavedla digitální rádiový systém GSM-R podél přibližně 19 km dlouhého traťového úseku Benešov u Prahy – Votice. Slavnostní ukončení stavby proběhlo dnes v železniční stanici Benešov u Prahy.

Správa železniční dopravní cesty: Traťový úsek Benešov u Prahy – Votice pokrývá signál GSM-R
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„Výstavba sítě GSM-R je klíčová zejména z provozních důvodů, v konečném důsledku však její přínosy pocítí i cestující. Díky ní totiž dojde nejen ke zjednodušení, ale také k zrychlení železničního provozu,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Systém GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) je mezinárodní standard bezdrátové komunikace v drážním prostředí. Výše uvedený dokončený projekt řeší pokrytí signálem GSM-R pro část 3. koridoru a navazuje tím na předchozí stavbu sítě GSM-R vedoucí z Prahy do Benešova, která byla ukončena v závěru minulého roku. Stavba plně odpovídá specifikaci EIRENE (European Integrated Railway Radio Enhanced Network), která zajišťuje dodržení interoperability v Evropě. Signál GSM-R na tomto úseku nebude sloužit pouze pro hlasové spojení, ale je plně připraven na budoucí nasazení zabezpečovacího systému ETCS (European Train Control Systém) v úrovni 2 a výše.

Hlavní náplní celého projektu byla výstavba základnových stanic, které zajišťují šíření signálu GSM-R podél uvedeného traťového úseku, a tudíž spojení mezi uživatelem sítě a jejím centrálním spojovacím systémem. Takové spojení má řadu specifických požadavků, jakými je prioritní volání, bezpečný datový kanál, přenos řídicích a zabezpečovacích údajů.

Síť GSM-R se využívá k přenosu potřebných datových a hlasových informací mezi pevnou železniční infrastrukturou a mobilními vlakovými jednotkami, k posílání textových zpráv a postupně nahrazuje na našich tratích starší, především analogové rádiové systémy. Systém GSM-R je nejmodernější rádiovou technologií pro bezdrátovou drážní komunikaci. Díky použití tohoto jednotného rádiového standardu v celé Evropě se výrazně zjednodušuje mezinárodní provoz a zvyšuje bezpečnost na takto vybavených tratích.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem GSM-R Benešov – Votice činily 72 728 248 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 56 131 638 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost Kapsch CarrierCom s.r.o.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Evropská unie si z našich peněz dělá bankomat

Souhlasím s tím, co tvrdíte, bohužel situace u nás je podle mě stejná. Stát podle mě není dobrý hospodář a nač u nás potřebujeme tolik politiků za takové peníze? Vždyť o řadě z vás není ani slyšet a řada z vás si práce poslance plete s cestovkou. Nebo to tak podle vás není?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MPO: Další postup při zavádění AI Aktu

22:08 MPO: Další postup při zavádění AI Aktu

Česká delegace na jednání Rady pro telekomunikace v Lucemburku podpořila Doporučení Rady k plánu EU …