Správa železniční dopravní cesty se představí na Národním dni železnice 2018

19.09.2018 20:38

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) je partnerem Národního dne železnice, který se uskuteční v sobotu 22. září ve Středisku oprav kolejových vozidel v Českých Budějovicích. SŽDC představí speciální techniku, která bude k vidění v rámci Světa změny.

Správa železniční dopravní cesty se představí na Národním dni železnice 2018
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty
reklama

SŽDC v současnosti provozuje celkem 543 speciálních hnacích vozidel pro opravy a údržbu železničních tratí. Nejvíce, celkem 322 kusů, z toho tvoří motorové univerzální vozíky MUV 69 v různých verzích, které slouží pro údržbu a opravy tratí na dráhách celostátních a regionálních a k přepravě materiálu a osob. Několik desítek drezín tohoto typu již prošlo výraznou modernizací, poslední verzí je MUV 75. Novinkou ve výbavě SŽDC je trojice speciálních vozidel MTW 100 určených pro opravy a údržbu trakčního vedení.

V rámci Národního dne železnice si návštěvníci budou moci prohlédnout tato speciální vozidla SŽDC:

Motorové univerzální vozidlo MUV 75

Je určeno pro údržbu železničních tratí. Vyhovuje nejnovějším evropským normám i standardům TSI. Proti předchozím typům má delší hlavní rám a větší kabinu se dvěma řídicími stanovišti, která pojme až sedm členů osádky. Plošina s nosností pěti tun je osazena jeřábem Palfinger. Ten je dodáván se třemi druhy drapáků a sekacím zařízením. Funkční design přední části vozidla výrazně přispívá k lepší aerodynamice. Maximální rychlost 75 km/h mu zaručuje větší akční rádius a kratší dojezdové časy na místo zásahu.

Malá měřicí drezína MMD.2

Slouží k měření geometrických parametrů staničních dopravních kolejí. Je vybavena kontaktním měřicím systémem s elektronickými čidly, analogovo-digitální elektronikou a měřicím počítačem. Další počítač na palubě drezíny zpracovává jednotlivé signály a vyhodnocuje parametry geometrie koleje. Drezína dosahuje přepravní rychlosti 75 km/h, při měření max. 40 km/h.

MTW 100

Speciálně navržené vozidlo pro údržbu trakčního vedení. Na vozidle je instalován nákladní jeřáb s možností připojení pracovního koše, dále zdvihací pracovní plošina, ramena pro manipulaci s trolejovým vodičem a nosným lanem, věží pro kalibraci výšky trolejového vodiče a měřicím sběračem. Vozidlo je specifické svojí délkou (21 400 mm), která je o 2 500 mm větší než standardně vyráběná vozidla řady MTW 100. Navíc má soubor kamer, které zprostředkovávají strojvedoucímu i osádce nejen dokonalý přehled o okolí vozidla, ale i dohled nad stavem a činností mechanizace i měřicího sběrače.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ministerstvo financí předložilo vládě Zprávu o plnění vlastnické politiky státu

22:56 Ministerstvo financí předložilo vládě Zprávu o plnění vlastnické politiky státu

Ministerstvo financí zpracovalo Zprávu o plnění opatření vyplývajících ze Strategie vlastnické polit…