Správa železniční dopravní cesty zahajuje kompletní rekonstrukci stanice Letohrad za miliardu korun

31.03.2019 7:34

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně zahájila rekonstrukci stanice Letohrad v Pardubickém kraji, která spočívá v kompletní přestavbě kolejiště a nástupišť.

Správa železniční dopravní cesty zahajuje kompletní rekonstrukci stanice Letohrad za miliardu korun
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Stavební práce zajistí Společnost Rekonstrukce žst. Letohrad, jejími společníky jsou firmy Chládek a Tintěra Pardubice a Elektrizace železnic Praha.

Rekonstrukce železniční stanice Letohrad zvýší kapacitu dopravní cesty a sníží hluk od projíždějících vlaků. „Přínosem bude i zkrácení jízdních dob a úspora provozních nákladů na infastruktuře a řízení provozu. Současně bude zvýšena i bezpečnost železniční dopravy,“ říká Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem celého projektu.

Do poloviny příštího roku proběhne rekonstrukce stávajícího kolejiště a trolejového vedení. Postaví se podchod pro cestující pod celým nádražím a nové ostrovní nástupiště, které doplní dvě jednostranná nástupiště. Ta budou bezbariérová, přístup pro osoby se sníženou pohyblivostí či pro cestující s dětskými kočárky bude zajištěn výtahy. Stanice získá nový kamerový a informační systém. Rekonstruovány budou také železniční přejezdy. Tři budou doplněny závorami, další dva ve směru na Žamberk budou zabezpečeny světelnými výstražníky.

Vzhledem k tomu, že jde o zásadní přestavbu důležitého železničního uzlu, rozsáhlé budou i dopady výlukových prací na železniční provoz. Od 1. června začnou výluky jednotlivých staničních kolejí, které budou probíhat postupně od výpravní budovy směrem ke kunčické straně tak, jak bude probíhat výstavba podchodu. Od dubna do června příštího roku pak proběhnou nepřetržité výluky na obou kolejových rozvětveních ve stanici.

Celkové investiční náklady akce s názvem Rekonstrukce žst. Letohrad činí 1 005 708 244 Kč bez DPH. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. V případě jeho schválení může příspěvek EU činit až 755 439 395 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…